طوفان گرد و خاک با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۴:۳۵:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۴۶۹۴
طوفان گرد و خاک با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش شدید گردوخاک شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار کرد: صبح امروز وزش این باد شدید به طوفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 700 متر کاهش داد و ترددهای جاده ای در برخی محورهای شمال استان را نیز تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: گردوغبار ناشی از این باد رفته رفته به زاهدان و برخی مناطق دیگر استان نیز نفوذ کرد به طوریکه غلظت غبار شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان را به 3000 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر از غلظت غبار در هوای زاهدان کاسته شده اما در زابل همچنان باد شدید و گردوخاک ادامه دارد.

حیدری گفت: هم اکنون سرعت لحظه ای وزش باد در زابل حدود 83 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی 700 متر است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای 120 روزه در شمال استان ادامه دارد به نحوی که انتظار می رود در ساعات ابتدای صبح سرعت وزش باد بیشتر باشد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود گردوغبار ناشی از این بادها به تدریج به عرض های پایین تر و نوار شرقی استان نیز نفوذ کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز