معاون استاندار:

تلاش برای شناسایی و میزان شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۲:۴۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۱۲۶۹
تلاش برای شناسایی و میزان شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شود
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بر تلاش و اهتمام ویژه برای شناسایی و بیماریابی و بررسی وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ میزان شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدهادی مرعشی در نشست استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهارداشت: برگزاری مراسم عید قربان، نماز عید قربان، ذبح دام و ترددها و تجمع هایی که در روزهای گذشته انجام شده زنگ خطری است که در روزهای آینده بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، بر بررسی وضعیت شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها و همچنین اهتمام ویژه بر تسریع بیماریابی در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: بیماریابی و فرهنگ‌سازی برای واکسیناسیون آحاد مردم باید با تلاش بیشتری نسبت به گذشته صورت گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پویش واکسیناسیون با جدیت و اهتمام بیشتر با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود؛گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با تبلیغات محیطی و استفاده از فضای مجازی و سایر ظرفیت‌ها برای آگاهی بخشی در بحث تسریع در واکسیناسیون آحاد مردم و همچنین افزایش میزان رعایت پروتکل‌ها تلاش کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای در اختیار گذاشتن امکانات خودرویی و نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای طرح پویش واکسیناسیون سراسری استان به عمل آورند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ هم‌اینک ۸۲۳ بیمار حاد تنفسی و ۳۷۳ مبتلا به کرونادر بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با افزوده شدن ۴۸۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۸۶ هزار و ۱۳۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین با فوت ۱۴ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به۲ هزار و ۸۲ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

 

نظر شما