شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۳:۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۱۳۰۳
شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل گفت: از دوشنبه شب وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان تشدید شده و احتمال وقوع توفان گردوخاک و شن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  علی ملاشاهی اظهارکرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد شدید پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود وزش این باد شدید موجب کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا، تشکیل توده عظیم گردوغبار و وقوع توفان گردوخاک و شن شود طوری که موجب اختلال در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان، محور زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان و زاهدان-بم، و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه های موقت شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به سرعت وزش و میدان جریان باد احتمال می رود توده عظیم گردوغبار به زاهدان و مناطق شرقی نفوذ کند و موجب افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا در ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری شود.

وی تصریح کرد: رفت و آمدهای بین شهری از دوشنه شب تا پایان هفته به ویژه در محور زاهدان-زابل توصیه نمی شود.

رئیس گروه پیش بینی هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد های شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا پنج شنبه پیش رو در شمال استان جریان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز