کشف۷۱۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۱:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۳۳۲۲
کشف۷۱۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۷۱۳ دستگاه ماینر از ۴۰ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در سطح این استان تاکنون کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، خلیل عوض زاده اظهار داشت: از این تعداد دستگاه، 248 مورد از ابتدای سالجاری تاکنون از 19 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

وی ادامه داد: جریمه در نظر گرفته شده برای صاحبان 19مرکز تولید رمز ارز غیرمجاز 62 میلیارد ریال است که بخشی از این جریمه پرداخت و بخش دیگر آن در حال وصول است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز از برنامه‌های مهم این شرکت است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های‌ ماینر، علاوه‌بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

عوض زاده با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد گفت: عموم هم استانی‌ها می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره 31137104 و یا سامانه 121 ثبت کنند.

وی از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز خبر داد و بیان کرد: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل تا سقف 20 میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی 24 هزار، مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز