آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۳ مهر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۸۲۵۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۳ مهر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا 3 مهرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۸۳ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۳ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری روز شنبه اظهارداشت: طی شبانه روز گذشته با افزوده شدن یک مورد جدید شمار در گذشتگان فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۲۹ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۲۳۷ بیمار حاد تنفسی و ۶۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

هاشمی شهری بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و  روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

 

نظر شما