۲ بالگرد اورژانس هوایی در جنوب سیستان و بلوچستان مستقر می‌شوند

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۰۸:۳۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۱۰۲۶
۲ بالگرد اورژانس هوایی در جنوب سیستان و بلوچستان مستقر می‌شوند
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به نیاز منطقه با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک ۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی در حوزه این دانشگاه مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر نادر ستوده با بیان اینکه حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از ٩١ هزار کیلومترمربع پهنه خشکی دارد افزود: ۶٠ درصد این وسعت منطقه کوهستانی است.

وی افزود: استفاده از اورژانس هوایی در مناطق سخت گذر با کاهش زمان در امداد رسانی موجب نجات جان مصدومان و کاهش صدمات ناشی از حوادث و بیماران اورژانسی می‌شود.

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: انتقال هوایی بیماران بهترین و کوتاه ترین راه نجات برای مواردی است که فاصله بین محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است.

وی بیان کرد: وجود مناطق کوهستانی و سخت گذر در جنوب سیستان و بلوچستان در کنار کمترین امکانات بهداشتی درمانی استقرار اورژانس هوایی برای این مناطق را بسیار مهم و ضروری کرده است.

ستوده افزود: امروز اهمیت خدمات پزشکی اورژانس هوایی در مدیریت زمان در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی بیش از پیش روشن شده‌است و در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان آنان است.

وی گفت: آمبولانس هوایی در مقایسه با نوع زمینی شعاع عملیاتی گسترده‌تری دارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی دارو، تجهیزات و کادر پزشکی را به نقاط دور دست و صعب العبور اعزام کند یا بیماران را به مراکز درمانی مجهز انتقال دهد که باید به این موضوع به دید فرصت نگاه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز