رئیس صمت سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر طلا در جایگاه ششم کشور قرار دارد

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۲۱:۴۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۲۵۸۹
سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر طلا در جایگاه ششم کشور قرار دارد
رئیس صمت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر معدنی آنتیموان در رتبه اول، منیزیت و تیتانیوم در رتبه دوم و کانسنگ طلا در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  داوود شهرکی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر معدنی  آنتیموان در رتبه اول کشور، منیزیت و تیتانیوم در رتبه دوم کشور و کانسنگ طلا در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به ظرفیت‌های معدنی استان موجب استقرار صنایع وابسته خواهد شد که نهایتاً ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، عمران و آبادانی را در سایر نقاط استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: توسعه صنایع معدنی با توجه به اینکه واحدهای معدنی استان در نقاط مختلف استان پراکنده است باعث ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ و به دنبال آن حاشیه‌نشینی در شهرها را کاهش خواهد داد.

شهرکی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۹۸ واحد معدنی در نقاط مختلف استان با ایجاد اشتغال بیش از هفت هزار نفر فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون و به طور قطعی، میزان ذخایر انواع مواد معدنی کشف شده در استان به رقم بالغ بر سه میلیارد تن رسیده که با توجه برنامه‌های اکتشافی مستمر که در حال انجام است قطعاً به میزان ذخایر معدنی استان اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی ۶ ماه اول امسال در سطح استان، تعداد هشت واحد معدنی غیرفعال دوباره به چرخه تولید بازگشته که زمینه ایجاد اشتغال ۱۱۶ نفر را فراهم به وجود آورده‌اند.

شهرکی گفت: ماده معدنی استراتژیک آنتیموان، رسانای ضعیف گرما و برق است و از ماده خالص آن برای ساخت انواع خاصی از دستگاه‌های نیمه رسانا و از آلیاژ این ماده معدنی در صنایع دفاعی، باتری سازی و … استفاده می‌شود و ماده معدنی منیزیت نیز نقش اصلی را در صنایع دیرگداز و نسوز و سایر صنایع دارد، گ؛ همچنین ماده معدنی استراتژیک تیتانیوم هم به دلیل وزن کم و استحکام زیاد در صنایع آلیاژی مانند بدنه هواپیما استفاده می‌شود.

وی افزود: کانسنگ طلا نیز سنگی حاوی ماده معدنی با ذرات ریز طلا است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و زمانی که میزان آن به یک گرم در هر تن برسد، با احداث کارخانه جدایش و فرآوری قابلیت بهره‌برداری را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز