استاندار سیستان و بلوچستان:

پارک علم و فناوری به عنوان نمادی از حضور نخبگان در عرصه تجاری‌سازی علم است

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۰۶:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۸۱۴۷
پارک علم و فناوری به عنوان نمادی از حضور نخبگان در عرصه 
تجاری‌سازی علم است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری به عنوان نقطه اتکا و نمادی از حضور نخبگان در عرصه تجاری‌سازی علم و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین مدرس خیابانی در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و نخبگان جوان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حضور تشکل‌های مردمی، نخبگان، جوانان و اتصال آنان با مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی نقطه قابل اتکایی است که می‌تواند دولتمردان را در قالب یک چراغ راه کمک کند تا کمترین اشتباه را کرده و مسیر درست را بپیمایند.

وی با اشاره به اینکه نقش تشکل‌های علمی و پژوهشی بسیار برجسته بوده چون این تشکل‌ها عامل توسعه‌اند افزود: در دنیای امروز رشد اقتصادی، معادن و پول سرمایه و دارایی کشورهای گوناگون نیست بلکه سرمایه اصلی و راهبردی نیروی انسانی جوان و دانش آنان است، امروز کشورمان به این نتیجه رسیده که دارایی اصلی برای رسیدن به توسعه نقش نیروی انسانی و تکیه به دانش جوانان و نیروهای بومی است. 

وی با بیان اینکه اگر کشوری بخواهد روی پای خود بایستد و در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند راهش علم و دانش و توجه به مراکز علمی و پژوهشی است بیان کرد: تمام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و تولیدی باید براساس یک فراخوان عمومی به اطلاع دانشگاه‌ها برسد.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه میز دانشگاه و مجموعه‌های مراکز علمی و نخبگانی در مراکز دولتی برای ارتباط بین دانشگاه و دولتمردان باید ایجاد شود گفت: پارک علم و فناوری به عنوان نقطه اتکا و نمادی از حضور نخبگان در عرصه تجاری‌سازی علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز توسعه و صنعت بدون انتقال فناوری و تکنولوژی فایده ندارد تصریح کرد: عمده پروژه‌های زیربنایی سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود منابع یا تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: صدور و تسریع در مجوزهای شرکت‌ها باید پیگیری شود و در این استان باید تلاش کنیم با حداقل مجوزها کسب‌وکارها را انجام داده و راه بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها، دانشجویان و نخبگان گروه‌های مرجعی هستند که سه نقش اساسی در جامعه دارند گفت: ابتدا نقش صاحب نظری آگاه که دولتی‌ها باید از آن استفاده کنند، دوم مرجع در میان گروه عامه مردم و سوم نقشی که در توسعه خود و قشر عظیمی از دانشجویان و جوانان دیگر باید بر عهده گیرند.

 

نظر شما