بیش‌ از ۱۷۷ هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۷:۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۰۶۸۵
بیش‌ از ۱۷۷ هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۷۷ هزار تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از طریق مرز دریایی چابهار به سایر کشورها ترانزیت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، جلال الدین قادری اظهار داشت: انواع قوطی، دستمال کاغذی، سیگار، کتاب، گندم، چای و برنج عمده کالاهای حمل شده این مدت از طریق مرز دریایی چابهار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات اقتصادی در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شیوع ویروس  کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا بویژه کالاهای اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان به جایگاه چابهار در ترانزیت بین المللی اشاره کرد و افزود: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر چابهار در محل تلاقی ۲ کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور بشمار می‌رود، گفت: هم‌اینک بخش قابل توجهی از ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل در امر جابجایی کالاها از این بندر مهم و استراتژیک کشور مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

نظر شما