باند دریایی انتقال مواد مخدر در سواحل مکران منهدم شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۶:۳۷:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۹۶۲۹
باند دریایی انتقال مواد مخدر در سواحل مکران منهدم شد
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار محمد ملاشاهی اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرزی دریای عمان و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به مرزهای ایران اسلامی، مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان مواد مخدر برای انتقال مواد مخدر از طریق سواحل مکران دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی زمان برنامه‌ریزی‌شده برای انتقال مواد مخدر و همچنین مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار در زمان مناسب منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند مواد مخدر را در فرصتی مناسب از طریق دریا وارد کشور کنند به‌محض مشاهده مرزبانان، اقدام به تیراندازی به‌سمت مأموران کردند که دریابانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند که به‌علت حجم زیاد آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و عرصه را بر خود تنگ دیده در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

وی بیان کرد: در این درگیری مرزبانان غیور پایگاه دریابانی چابهار موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت، ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

سردار ملاشاهی در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز مرزداران مجاهد بیش از هر زمانی دیگر آمادگی و توان پاسخگویی به هرگونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای امت اسلامی در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز