بازگشایی ۱۲محور مسدود شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۱۶:۵۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۳۱۵۹
بازگشایی ۱۲محور مسدود شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ مسیر از مسدود شده ناشی از سیلاب اخیر در جنوب استان با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری این اداره کل بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی چهار مسیر مسدودی دلگان- جلگه- دلگان- هودیان، محور مرزی ریمدان و کنارک- زرآباد - جاسک دیگر با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، جلال الدین قادری افزود: براثر بارندگی های شدید چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب در این استان به ویژه مناطق جنوبی آن علاوه بر مسدود شدن مسیرهای ارتباطی بر اساس برآوردهای اولیه بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راهها و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی راهها در محدوده تحت پوشش این اداره کل خسارت دیدند.

وی ادامه داد: همزمان با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در سیستان و بلوچستان ۴۴۰ نیروی راهداری این اداره کل در قالب ۳۵ اکیپ با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در آماده باش کامل درآمدند و در کمترین زمان ممکن اقدام به بازگشایی مسیرهای ارتباطی نمودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تلاش راهداران این اداره کل علاوه بر بازگشایی مسیرها یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری به منظور تردد ایمن کاربران جاده ای نیز در محورهای مواصلاتی درگیر بارندگی جنوب استان انجام شد.

قادری  با بیان اینکه ۱۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی شدید اخیر در محاصره سیل قرار داشتند، گفت: تاکنون ۴۵ محور روستایی محصور در سیلاب توسط راهداران این اداره کل بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی ۵۳ محور روستایی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم بارندگی ها و مسدود بودن برخی مسیرها برآورد نهایی از خسارت های وارده به شبکه راههای ارتباطی مقدور نیست و این امر بعد از فروکش کردن سیلاب در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم در جنوب استان در روزهای آینده به رانندگان و کاربران جاده ای تاکید می شود ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری در مواقع لزوم حتما قبل از عزیمت به سفر، از طریق تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند تا دچار مشکلات احتمالی ناشی از شرایط ناپایدار جوی در طول راه ها نشوند.

انتهای پیام

 

نظر شما