انهدام باند سارقان مسلح با ۲۹ فقره سرقت در زاهدان

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۴:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۵۴۴۷
انهدام باند سارقان مسلح با ۲۹ فقره سرقت در زاهدان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری 9 نفراز اعضای یک باند بزرگ سرقت مسلحانه و به عنف تلفن همراه، مغازه و احشام در سطح شهرستان زاهدان و اعتراف آنها به یک فقره قتل و 29 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، سردار احمد طاهری اظهار کرد: در پی وقوع سریالی چندین فقره سرقت مسلحانه و به عنف تلفن همراه، مغازه و احشام در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگردهای خاص، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها در دستور کار پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان در گروه های 4 و 5 نفره با پوشش محلی، با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و  2 دستگاه خودروی پژو پارس و پراید با پلاک های جعلی و مخدوش اقدام به پرسه زنی در محلات حاشیه ای شهرستان زاهدان می کردند و سوژه های خود را انتخاب و با تهدید، چاقو، کلت کمری و اسلحه شکاری اقدام به سرقت تلفن همراه، وجه نقد و اموال شهروندان می کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند هفته تلاش شبانه روزی با جمع آوری سرنخ های موجود و انجام یک سری تحقیقات فنی سرانجام یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با دستگیری این سارق، 8 نفر از همدستان دیگر وی نیز شناسایی و متهمان طی هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.

سردار طاهری اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه و منازل سارقان ضمن کشف یک قبضه کلت کمری و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز که به وسیله آنها مرتکب سرقت می شدند، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل؛ 26 دستگاه گوشی تلفن همراه، وجه نقد و اموال مسروقه دیگر به ارزش 20 میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان و در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس، علاوه بر اعتراف به قتل جوان 21 ساله زاهدانی در تاریخ 27 آبان ماه سال جاری در حین سرقت مسلحانه تلفن همراهش، به 29 فقره انواع سرقت دیگر شامل 6 فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، 4 فقره سرقت مسلحانه مغازه،3فقره سرقت به عنف احشام و 16 فقره سرقت به عنف تلفن همراه در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان مسترد ، متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز