باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر برساعت زابل را درنوردید

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۱:۳۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۸۶۸۳
باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر برساعت زابل را درنوردید
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت، بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل دیشب به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم اکنون به ۱۵۰ متر کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، محسن حیدری اظهار داشت: وزش باد شدید ۸۳ کیلومتر بر ساعت، در زهک از دیگر شهر‌های شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید افقی به ۱۰۰ متر شد به طوریکه بر اساس گزارش‌ها تردد در برخی محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان با اختلال همراه شده است.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد.

حیدری ضمن اشاره به مواج بودن دریای عمان تا روز یکشنبه خاطرنشان کرد: شرایط هشدار نارنجی صادر شده برای مناطق شمالی استان تا روز دوشنبه ادامه دارد، البته همزمان در سایر نقاط استان احتمال وزش باد‌های نسبتا شدید و افزایش غبار نیز وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان همچنین اضافه کرد: تا روز دوشنبه کاهش تدریجی ۵ الی ۷ درجه‌ای دما در نواحی شمالی و مرکزی استان انتظار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما