۵۴ هزار روستانشین سراوان از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۳:۴۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۹۶۰۴
۵۴ هزار روستانشین سراوان از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۴ هزار نفر از مردم روستاهای سروان در قالب طرح‌های وزارت نیرو، محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، علیرضا نارویی اظهار داشت: 54 هزار نفر از مردم روستاهای سروان در قالب طرح‌های وزارت نیرو، محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 125 روستا در طرح جهاد آبرسانی منظور شده، گفت: 194 روستای شهرستان سراوان در قالب طرح‌های در دست اجرای وزارت نیرو طی 30 ماه آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: در پی سفر وزیر نیرو به استان در شهریورماه سال گذشته، مجتمع 69 روستایی "بم‌پشت" و شهر "سیرکان" به طرح ملی مجتمع‌های روستایی اضافه شد که این مجتمع نیز در قالب طرح جهاد آبرسانی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به تأمین آب شهر و روستاهای سراوان، گفت: در راستای افزایش ظرفیت تأمین آب شهر سراوان و روستاها، علاوه بر وضعیت موجود، حفر و تجهیز 15 حلقه چاه در برنامه شرکت قرار گرفته که تاکنون برای 9 حلقه چاه اقدامات لازم انجام شده و حفر 6 حلقه چاه در دستور کار قرار دارد. همچنین برای تأمین آب شهر سراوان در بلند مدت انتقال آب از "مک‌سوخته" و سد "ماشکید سفلی" در دستور کار مطالعات وزارت نیرو قرار دارد.

نارویی تصریح کرد: همچنین فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار جهت استفاده از پتانسیل چاه‌های ژرف توسط شرکت آب و فاضلاب با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی به میزان 100 لیتر بر ثانیه از طریق فراخوان عمومی در حال انجام است و هم‌اکنون در مرحله ارزیابی سرمایه‌گذاران قرار دارد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز