بازدیدمعاون اجرایی رییس جمهور ازطرح های عمرانی زاهدان

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۱:۲۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۱۹۸۷
بازدیدمعاون اجرایی رییس جمهور ازطرح های عمرانی زاهدان
معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ، از روند ساخت کمربندی غربی شهر زاهدان ، تصفیه‌خانه و از واحدهای مسکونی طرح جهش ملی مسکن سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری  امروز از تصفیه‌خانه زاهدان بازدید کرد.

 تصفیه‌ خانه زاهدان ابتدای جاده گوربند در مساحت ۲ هکتار واقع شده و ظرفیت این تصفیه‌خانه ۷۵ هزار متر مکعب در روز است.

صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ، از روند ساخت کمربندی غربی شهر زاهدان بازدید کرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت قطعه یک کمربندی غربی زاهدان بطول ۱۴ کیلومتر از میدان راه و ترابری تا تقاطع غیر همسطح خلیج فارس به منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات رانندگی تیرماه سال گذشته آغاز و با پیشرفت فیزیکی مطلوب اسفندماه سال گذشته سه کیلومتر آن با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.
عطاء اله اکبری با اشاره اهمیت احداث باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان گفت: برای تکمیل و ساخت این طرح بیش‌ از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در بازده زمانی ۲ سال تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور همچنین امروز در ادامه سفر یک روزه به زاهدان از واحدهای مسکونی طرح جهش ملی مسکن سیستان و بلوچستان در زاهدان بازدید کرد.

 واحدهای طرح نهضت ملی مسکن این استان در قالب ساخت پنج هزار و  ۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال ساخت است و قرار است  تا پایان امسال تحویل متقاضیان شود.

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت :  سیستان و بلوچستان بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی در حوزه تامین زمین، برای اجرای چهار سال طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را کسب کرده است .

وی ، گفت: تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هزار و ۹۰۷ هکتار زمین از محل اراضی موجود، تغییر کاربری، مازاد دستگاه‌ها و الحاق تامین که با توجه به نیاز چهار ساله استان به  هزار و ۳۶۳ هکتار بیش‌ از نیاز استان زمین تامین شده است. 

وی ادامه داد: در ثبت نام جدید طرح  ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده‌اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای چهار سال اجرای طرح را تامین کرده است.

بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان، ، بزرگراه زاهدان- خاش و راه آهن زاهدان- خاش از دیگر برنامه های سفر یک روز معاون اجرایی رییس جمهور به سیستان و بلوچستان است.

همچنین شرکت در جلسه شورای راهبردی، بازدید از حاشیه شهر زاهدان و جلسه بررسی مصوبات سفر از دیگر برنامه‌های سفر معاون اجرایی رییس جمهور به سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز