افتتاح ۲ خانه هلال در بخش پیرسهراب شهرستان چابهار

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۶:۳۰:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۳۵۷۶
افتتاح ۲ خانه هلال در بخش پیرسهراب شهرستان چابهار
به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم خانه های هلال شهید حیدر جدگال روستای بجاربازار و شهید قاسم سلیمانی روستای عورکی دادمحمد راهبر به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، عبدالستار چاکرزهی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار گفت :با توجه به فاصله این دو روستا از محل شهرستان وجود خانه های هلال در این دو روستا بسیار ضروری و موثر خواهد بود که میتوان از هر خانه هلال به عنوان یک پایگاه جمعیت هلال احمر استفاده کرد.

چاکرزهی افزود : هدف اصلی خانه های هلال ارائه آموزش های امدادی و ساماندهی اعضا در تیم های امداد و نجات روستایی است  تا در صورت وقوع حادثه با سرعت بیشتری در محل حادثه حاضر شوند.
 
درادامه نظیر راهبر مسئول خانه هلال عورکی دادمحمد راهبر  گفت: تمام اهالی  روستا و همجوار می‌توانند جهت ثبت نام در کلاس های آموزشی به دهیاری‌روستا مراجعه کنند و پس از گذرندان دوره های آموزشی ویژه خانه های هلال در کلاس کمک های اولیه شرکت و گواهی معتبر دریافت کنند.
 
راهبر افزود: آموزش‌ها بر اساس نیازهای جوامع محلی مختلف  و متفاوت است در برخی از جوامع مهارت‌های امدادی برای مقابله با بحران هایی همچون سیل و یا زلزله آموزش داده می شوند و به دیگر جوامع مهارت‌های مقابله با خشکسالی آموزش داده می شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز