۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار محقق شد ‌

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۱:۴۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۰۶۰۵
۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار محقق شد ‌
سرپرست اداره‌کل بنادر سیستان و بلوچستان گفت: محقق شدن سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و وضعیت مطلوب پروژه‌های سرمایه‌گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران نشان از رونق و توسعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، ناصر روانبخش اظهار داشت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار وضعیت مطلوبی دارند طوری که عملیات اجرایی و احداث این پروژه‌ها با سرعت بسیار خوبی در حال انجام بوده و برخی جلوتر از برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: توسعه زیرساخت‌های لجستیکی بندر چابهار با استفاده از طرح‌های بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای بندری و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف سال جاری این اداره کل است.

وی به احداث و بهره‌برداری از انبار چندمنظوره 9 هزار متری بندر "شهید بهشتی" اشاره کرد و گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار برای ارتقای ظرفیت پذیرش کالا و کشتی جلوتر از زمانبندی در حال اجراست. طرح‌های سرمایه‌گذاری برای ارتقای ظرفیت نگهداری و پذیرش کشتی‌های حامل کالاهای اساسی زودتر از برنامه به بهره‌برداری می‌رسد.

روانبخش گفت: در راستای افزایش ظرفیت انبارش کالا، تسریع در تخلیه و بارگیری، نگهداری استاندارد کالا، افزایش ظرفیت پذیرش کشتی و دپوی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آبان  1399 عملیات اجرایی احداث یک باب انبار نگهداری کالا در زمینی به مساحت 1.7 هکتار با مدت قرارداد 20 ساله و به صورت BOT در بندر شهید بهشتی آغاز شده که خوشبختانه زودتر از برنامه زمانبندی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: به منظور تامین برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، دیماند برق بندر شهید بهشتی از 2 به 6.5 مگاوات افزایش پیدا می‌کند و این پروژه در راستای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار و با هدف تامین برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی، اصلاح تابلوهای فشار متوسط سوئیچ‌خانه، اصلاح روشنایی بلوارها با استفاده از چراغ‌هایLED  در حال انجام است. این پروژه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در بهمن‌ماه 1400 شروع شد و با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، پیش‌بینی می‌شود در تیرماه سال جاری به اتمام برسد.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به ثبت رکورد تعمیرات زیر آبی شناور هادی در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات زیرآبی شناور راهنمابر هادی 9 به منظور حفظ و ارتقاء توان عملیاتی بندر چابهار یکی از کارهای خوب و مورد توجه بود. با وجود کمبود تجهیزات تعمیراتی و نبود فضای مناسب برای تعمیرات شناورهای خدماتی در بندر، تعمیرات شناور فوق توسط متخصصان پرتلاش و کارآزموده بندر چابهار به صورت 24 ساعته انجام و در کمتر از 48 ساعت با موفقیت به اتمام رسید و شناور به ناوگان عملیاتی بندر پیوست‌.

وی با بیان اینکه احداث مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی(MRCC) زرآباد جلوتر از برنامه زمانبندی با اعتبار 22 میلیارد تومان و با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه کیفیت خدمات جستجو و نجات دریایی، در نوار ساحلی غرب استان در حال احداث است، افزود: با توجه به کثرت تردد ناوگان دریایی و بویژه شناورهای صیادی در خط ساحلی غرب استان، ضرورت ارتقاء ایمنی دریایی در سواحل غربی استان سیستان و بلوچستان موجب شد اداره‌کل بنادر و دریانوردی بر اساس وظایف حاکمیتی و الزامات کنوانسیون‌های بین‌المللی پروژه احداث ساختمان جستجو و نجات دریایی را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز