۹ حلقه چاه حرمک برای تامین آب آشامیدنی وارد مدار شد

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۹:۲۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۰۸۲۰
۹ حلقه چاه حرمک برای تامین آب آشامیدنی وارد مدار شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۹ حلقه چاه حفر شده در منطقه حرمک برای تامین آب آشامیدنی شهر زاهدان وارد مدار شد که با وارد شدن این ۹ حلقه چاه، میزان قطعی آب در شهر زاهدان به عددی ناچیز خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی در نشست "بررسی مسائل و مشکلات وضعیت آب در استان" گفت: پایش مستمر و هفتگی از پروژه جهاد آبرسانی انجام می‌شود تا این پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای دستورات وزیر نیرو و پیگیری های انجام شده ۱۶۹ روستای بخش بم پشت به طرح جهاد آبرسانی اضافه شده که در ۶ ماهه ابتدای سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بالغ بر ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه ۴ به ۳ برای تامین آب شهری و چاه نیمه ۲ به ۱ برای تامین آب روستایی منتقل شده است.

وی با تاکید بر موضوع کاهش تبخیر از چاه‌نیمه ها افزود: از هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: در راستای تامین آب مصرفی مردم و کاهش تنش آبی، تاکنون ۹۶ حلقه چاه حفر شده، ۳۵ چاه در حال حفر است و ۲۰ چاه نیز مراحل اولیه حفر را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علت عمده قطعی آب شرب، کمبود آب نبوده بلکه ناشی از پوسیدگی شبکه است بنابراین در بحث تامین آب آشامیدنی مشکلی نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا کنون در طرح جهاد آبرسانی، شبکه ۳۷ روستا به طور کامل اصلاح و توسعه انجام شده و تعداد ۱۵ روستا نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه در ۸ روستا در طرح جهاد آبرسانی به طور کامل اجرا شده و عملیات آبرسانی به ۱۵ روستا نیز آغاز و در فرایند اجرا قرار گرفته است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ۷۰ کلیومتر لوله و اتصالات برای ۴۰ روستا توسط خیرین خریداری شده است که به محض شروع به کار، ۷۰ کیلومتر دیگر نیز خریداری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز