افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۹:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۵۳۳۴
افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان
معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان سبب شد تا اداره کل هواشناسی این استان هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،  محمود دیانتی اظهار کرد: پیش بینی افزایش سرعت باد در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان سبب شد تا اداره کل هواشناسی این استان هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کند.

معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز پنجشنبه تا روز شنبه وزش باد شدید سبب ایجاد توفان گردوخاک در زابل، زهک، نیمروز، هامون، هیرمند و نیمروز خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه گرمای هوا همچنان تا پایان هفته تداوم خواهد داشت، افزود: خیزش گردوخاک، سبب کاهش دید و کیفیت هوا در اواخر شب و صبح می شود. 

وی با توصیه به خودداری از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای گروه‌های سنی آسیب پذیر افزود: در این مدت از ترددهای غیر ضروری در جاده های شمال استان تا حد امکان پرهیز گردد.

دیانتی بیان کرد: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، امروز در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و تندباد لحظه ای پیش بینی می شود، تا پایان هفته بر روی دریا وزش باد داشته و دریا مواج پیش بینی می شود، توصیه می شود از عملیات دریایی خودداری شود. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز