۲۵۸ هزار‌ تن‌کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۵۸۵۷
۲۵۸ هزار‌ تن‌کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان صادر شد
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۲۵۷ هزار‌ و ۸۹۱‌ تن‌کالا توسط۱۰هزار و۹۸۴دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، ایوب کرد از صادرات 257 هزار‌ و 891‌ تن‌کالا توسط 10 هزار و 984 دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 154 هزار و 622 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و 103 هزار و 269 تن‌ کالا از طریق پایانه مرزی میلک جا به جا شده، گفت: گاز مایع، قیر و هیدرو‌کربن از پایانه مرزی میرجاوه و بنزین، سیمان و فرآورده‌های لبنی عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میلک در این مدت بوده است.

وی بیان اینکه در راستای توسعه اقتصادی استان توجه به مبادی ورودی و خروجی از اهمیت بالایی برخوردار است و از این جهت تردد در پایانه‌های مرزی باید تسهیل شود، گفت: مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سه ماهه نخست سال جاری 234 هزار و 321 تن کالا و واردات 96 هزار و 279 تن کالا بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اصلی‌ترین قابلیت توسعه استان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 475 دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌‌کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما