استاندار سیستان و بلوچستان: حق‌آبه هیرمند پیگیری خواهد شد

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۸:۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۶۳۰۱
استاندار سیستان و بلوچستان: حق‌آبه هیرمند پیگیری خواهد شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ حلقه چاه منطقه "حرمک" به بهره‌برداری رسیده که با وارد شدن آب آن در مدار، تنش آبی در شهر زاهدان به حداقل خود خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از خط انتقال "چاه‌نیمه 2" به چاه نیمه 1" اظهار داشت: در این دو سالی که ظرفیت چاه‌نیمه‌ها به حداقل خود رسیده، حدود 9 ماه آب چاه‌نیمه شماره 4 که در سطح است به چاه‌نیمه شماره 3 منتقل شده تا بتوانیم نیاز آب شهری را برطرف کنیم.

وی افزود: تاکنون بیش از 130 میلیون مترمکعب آب از چاه‌نیمه 4 به چاه‌نیمه شماره 3 منتقل شده که می‌تواند نیاز آب شهری منطقه سیستان و زاهدان را برطرف کند. ذخیره آبی برای سال جاری کافی بوده و مشکلی نداریم و در مجموع اقدامات لازم برای رفع تنش آبی این منطقه انجام شده و می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه روستایی 30 مترمکعب آب چاه‌نیمه شماره 2 که تبخیر بالایی داشت به چاه‌نیمه شماره 1 منتقل شد تا با خط انتقال 3 به 1، بتوانیم آب روستایی را نیز از این منبع تامین کنیم. 10 حلقه چاه منطقه "حرمک" به بهره‌برداری رسیده که با وارد شدن آب آن در مدار،  تنش آبی در شهر زاهدان به حداقل خود خواهد رسید.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: برای کاهش اثرات خشکسالی  منطقه سیستان باید با یک نگاه ملی اقدام شود چرا که این امر نقش مهمی در توسعه امنیت پایدار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تامین اعتبار جهت انتقال آب از منطقه "تهلاب" گفت: حق‌آبه هیرمند با رایزنی‌ها پیگیری خواهد شد. خط انتقال آب دریای عمان به استان از 4 منطقه آغاز شده اما باید با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار چاه ژرف در استان حفر و یک آب‌شیرین‌کن روی چاه ژرف شماره 2 نصب شده، گفت: برای تامین آب منطقه سیستان نیازمند حفر 100 حلقه چاه ژرف هستیم که از وزارت نیرو می‌خواهیم برای حفر این چاه‌ها منابع و اعتبار لازم را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز