وزیر کشور قرارگاه «غدیر» ویژه توسعه منطقه سیستان را افتتاح کرد

۱۴۰۱/۰۴/۲۷ - ۱۹:۴۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۲۵۴۲
وزیر کشور قرارگاه «غدیر» ویژه توسعه منطقه سیستان را افتتاح کرد
وزیر کشور گفت: قرارگاه «غدیر» ویژه توسعه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان مستقر شد و بازدیدها به طور مستمر ادامه خواهد داشت تا کارها و پروژه‌ها در این منطقه با سرعت به پیش برود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، احمد وحیدی در جریان سفر به سیستان اظهار داشت: قرارگاه «غدیر» ویژه توسعه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان مستقر شد و بازدیدها به طور مستمر ادامه خواهد داشت تا کارها و پروژه‌ها در این منطقه با سرعت به پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر تصمیمات بسیار خوبی گرفته و مصوبات سابق نیز پیگیری شد. مقرر شد بحث صادرات سوخت از این منطقه با قدرت پیگیری شود و در آینده بسیار نزدیک راه اندازی شده تا مردم سیستان از این تجارت بهره مند و درآمد مناسبی داشته باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با مسئله آب مقرر شد دو دکل جدید حفاری چاه ژرف وارد منطقه سیستان شود و چاه‌هایی که موجود است به سرعت برای انتقال آب و مصرف وارد مدار شود و به طور روزانه یک هزار مترمکعب آب را توزیع کنند.

وی ادامه داد: همچنین در مورد آب‌هایی که اعلام شده بود از منطقه خارج می‌شود؛ مقرر شد با عکس‌برداری یک هزارم از منطقه مطالعات لازم راجع به نحوه استفاده از این منابع آبی که بسیار با اهمیت است صورت گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

وحیدی گفت: در رابطه با طرح‌های اشتغال‌زای منطقه سیستان نیز منابع مشخص قابل توجه و خوبی به آن اختصاص داده شده که باید توسط نهادهای متولی اقدامات لازم برای تسریع این امر صورت گیرد.

وی بیان کرد: طرح‌های دیگری نیز در سیستان نیاز به تسریع دارند از جمله نصب پنل‌های خورشیدی که سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده و باید به سرعت انجام شود. در بحث منطقه آزاد سیستان مقرر شد در اجرای آن تسریع و اساسنامه آن به سرعت در دولت تنظیم شود همچنین مراحل قانونی خود را طی کند تا بتوانیم منطقه آزاد را نیز در این منطقه داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به خواهرخواندگی زابل و سایر شهرها اذعان کرد: مصوب شد تا شهرهای دیگر به عنوان معین به کمک این منطقه آمده تا مسائل استان با سرعت بیشتری حل شود.

وحیدی ادامه داد: دولت در خصوص بازگشایی بازارچه‌های مرزی نظر موافق دارد، اما متاسفانه بازارچه مرزی میلک از سوی حکومت افغانستان بسته شده و دولت نیز رایزنی‌های لازم را در رابطه با بازگشایی آن خواهد داشت. تلاش‌ها در رابطه با دریافت حق‌آبه صورت می‌گیرد و امیدواریم مسئولان کابل نیز به تعهدات خود عمل کرده تا نتیجه خوبی حاصل شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز