آمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۱۱:۴۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۹۹۴
آمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای هشت نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۷۵ هزار و ۹۳۸ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، دکتر حمید غزنوی اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت یک نفر دیگر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان تعداد درگذشتگان این ویروس در استان به ۲ هزار و ۸۳۶نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۴۶ بیمار حاد تنفسی و ۲۰ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از منزل با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا و گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با تاکید بر پرهیز از ساده انگاری کرونا گفت: ساده انگاری و رعایت نکردن مقررات بهداشتی سبب گسترش بیماری بویژه در میان سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران خاص می‌شود.

غزنوی بیان کرد: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شهرهای خاش، دلگان، زهک، سراوان، قصرقند، کنارک و میرجاوه  سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما