رژه نیروهای مسلح در زاهدان برگزار شد

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۰:۳۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۰۱۴۸
رژه نیروهای مسلح همزمان با ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی و شروع هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهارداشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در انقلاب بزرگ اسلامی که تحول عظیم در منطقه و جهان ایجاد کرد نقشی بسزا و تاثیرگذاری داشته است.

سرتیپ دوم مهدی احمدی افشار  گفت: عزت، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون مقاومت و  ایثار نیروهای مسلح و فرزندان برومند این ملت است.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتهخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای مهین اسلامی و جچانفشانی دلاورانه در پای پرچم بر افراشته قرآن و اسلام است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان گفت: در این مجموعه تابناک درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است.

وی بیان کرد: شهدا جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک بالای خودشان موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند هر ملتی که چنین دلاورمردان شجاع و آگاهی را در دامان خودش پرورش داده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنها را الگوی تربیتی خودشان برای جوانان در همه دوران‌ها قرار دهد.

سرتیپ احمدی افشار اظهارداشت: هشت سال دفاع مقدس جانانه ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشا غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران بود و باعث شد توطئه‌های شرق و غرب برای به زانو در آوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام، انقلاب و کشور تبدیل شود.

وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که با پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‌توانیم هر دشمن خیره سری را ناکام بگذاریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبی انقلاب اسلامی ریخته شده است.

وی تصریح کرد: فرزندان دفاع مقدس اطاعت را عبادت می‌دانستند و وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با زلت در خانه نشستن عوض نکردند. این هشت سال مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظارداشته باشد.

سرتیپ احمدی افشار اظهارداشت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را آبدیده، شجاع و متکی به نفس بار آورده و نام این ملت را پر آوزه کرد و به آن اعتبار بخشید. 

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس با رهبری امام راحل(ره)آیینه عاشور و قیام ابا عبدالله الحسین(ع) بود. رزمندگان اسلام در هر لباسی فرهنگ عاشورایی را به معنی واقعی خودش در جبهه حق علیه باطل به تصویر کشیدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگداشت دفاع مقدس را باید بزرگداشت ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی بدانیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم و ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم 

وی تاکید کرد: تمام افرادی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند باید در جهت بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهدا در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز