ثبت ۴۸۴ وقف جدید در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۰۹:۳۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۱۰۳۲
ثبت ۴۸۴ وقف جدید در سیستان و بلوچستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۴۸۴ وقف جدید به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان ثبت شده که این امر مرهون تلاش‌های کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه گرامیداشت هفته وقف اظهارداشت: درآمد موقوفات از سال ۹۷ تا کنون ۱۳۳ میلیارد تومان بوده که در راستای نیت واقفان در این استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات ثبت شده این مدت سیستان و بلوچستان مربوط به خانه عالم، مسجد و حسینیه بوده است گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۴۸۴ وقف جدید به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان ثبت شده که این امر مرهون تلاش‌های کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان است. 

مومنی با بیان اینکه با وجود اینکه دامنه نیات وقف بسیار گسترده بوده و همه جوانب زندگی افراد را در نظر می‌گیرد گفت: همچنان واقفان و خیران سیستان و بلوچستان ساخت مسجد و برگزاری مراسمات مذهبی را نمونه بارز وقف و امورخیریه تصور می‌کنند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به ورود زائران پاکستانی عازم اربعین از طریق مرز میرجاوه و ریمدان سیستان و بلوچستان به خاک جمهوری اسلامی ایران  اشاره و گفت: امسال به دلایل ذکر شده تنها بیش‌از هفت هزار زائر پاکستانی عازم اربعین و عتبات عالیات تنها از مرز میرجاوره وارد خاک ایران شدند که در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان پذیرایی و اسکان یافتند.

مومنی گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در ستاد اربعین زیرساخت‌های این استان برای پذیرایی از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر پاکستانی فراهم شده بود اما به دلیل سیل در این کشور و بسته بودن مرزهای زمینی عراق به روی اتباع پاکستانی تا روزهای آخر شاهد کاهش چشمگیر زائران بودیم.

 وی برپایی میز خدمت در نمازجمعه سراسر استان، برپایی نمایشگاه مفهومی وقف، تبلیغات شهری با مفاهیم وقف، تقدیر از واقفان ۱۴۰۱ و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در موقوفه‌ها از مهمترین ویژه برنامه‌های هفته وقف در استان را  مهمترین ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز