سفر هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۰۶:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۹۹۹۷۲
سفر هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به ایرانشهر
هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در ادامه برنامه های خود در چهارمین روز سفر به این استان به شهرستان ایرانشهر سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در دیدار با مردم شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: در این دیدارها یک موضوع خود را به طور برجسته نشان داد و آن اینکه مردم استان عمقیا از اینکه درباره آنها کلمه تجزیه طلب عنوان شده ناراحت هستند و این چند روز در هر جمعی نشستم گفتند و باید گفت هر کس این راه گفته غلط کرده است، زیرا این مردم با غیرت پای وطن و میهن خود ایستاده‌اند و چنین وصله‌ای به شما و مردم شما نمی‌چسبد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: البته بعضی قصد نداشتند این نسبت را به مردم استان بدهند و خواسته بودند بعضی افراد شرور که از بیرون آمده اند را معرفی کنند، فهرست درخواست‌ها هم امشب ارائه شد که همه را نوشتیم از منظر دانشگاهی، معتمدین، فرهنگیان، مسئولین و مدیران که گفتند همه را نوشتیم و ما این مجموعه درخواست‌های شما را منتقل خواهیم کرد به محضر رهبر انقلاب و به حوزه‌های مربوطه ارجاع قوی تری خواهد شد.

وی ادامه داد: استخراج فرصت‌ها از دل تهدیدها مهم است زیرا در حوادث اخیر تهدیدهایی پیش آمد که باید از آسیب‌های اخیر فرصت بسازیم و ریشه‌ها و زمینه‌های این اتفاقات و عوامل مداخله ای را بشناسیم و این یعنی استخراج فرصت ها و قرآن کریم این روش مواجهه را روش خردمندان می داند و صاحبان خرد از اصلی ترین ویژگی‌های آن‌ها عبرت گرفتن است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: برخی دوستان گفتند در برخی از موضوعات در استان احساس تبعیص هست و این حرف مهمی است اینکه اهالی استان یا بخشی از اهالی استان احساس کنند رها شده‌اند و دیده نمی شوند و سرمایه های استانی آنها استفاده نمی شود و می‌گویند ما افراد توانمند برای مدیریت زیاد داریم و چرا اعتماد نمی‌شود، حالا که این اتفاق افتاده و مردم و رهبر را ناراحت کرده این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و راه این است که مشکلات جاری استان را ببینیم و حالا که استان تحت توجه رهبر است باید از فرصت استفاده و موارد را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: فرصت طلبی با فرصت شناسی متفاوت است مومن فرصت شناس و منافق فرصت طلب است و به دنبال موج سواری و توجه افکار عمومی هستند و این کار کفار و دشمن است اما مومن از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: بخش دیگر مسئله در ارتباط با ماموریت هیئت ما است که به خواست امام خامنه ای صورت گرفته و نماینده ولی فقیه در استان خواستند که به شهرستانها هم سربزنیم که استقبال کردیم و خوشحالیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: در قسمت اخیر کارها در حال جمع بندی نهایی است در یک محور در ارتباط با قضایای اخیر چون یک مقدار با سایر مناطق کشور متفاوت بود و ابهاماتی وجود داشت و نیاز به بررسی دقیق داشت که در مراحل اولیه انجام و به جمع بندی خوبی در شورای عالی امنیت ملی رسیده و بخشی اجرا و بخشی باید اجرا شود و ما هم دنبال خواهیم کرد تا مصوبات به شکل کامل اجرایی شود که اگر اجرایی شود مشکلات کسانی که آسیب دیدند برطرف خواهند شد.

وی اضافه کرد: در حوادث اخیر بی گناهانی کشته شده اند گاهی کسانی در دفاع از امنیت شهید می‌شوند و شما شهدای امنیت زیادی دارید بخاطر شرایط اقلیمی اما این مسئله جداست به نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی خود و شهدا افتخار می‌کنیم اما در قضایایی که اتفاق می افتد یک گروه هستند که در درگیری به جهنم واصل میشوند و نفوذی دشمن و تروریست هستند و این ها بر اساس حرف قرآن اگر در صحنه کشته شوند به جهنم واصل خواهند شد و تکلیف آنها مشخص است و اگر دست قوه عدلیه به اینها برسد خواسته جمعی ملت ما این است که با قاطعیت و رعایت قانون مجازات شوند.

 گاهی از یک مجموعه بزرگ یک نفر خطایی می‌کند که نباید آن را به نام مجموعه گذاشت

حاج علی اکبری ادامه داد: استان شما اتفاق متفاوتی افتاد و کسانی بی گناه کشته شدند و آسیب دیدند و این چیز خاصی است و تیر به رهگذری اصابت کرده و نیاز به بررسی ویژه دارد و لذا در متن مصوبات باید با عدالت برخورد شود و کار به سرانجام برسد برخی حوادث پیش مقدمه برای حوادث اخیر بود و این‌ها باید بررسی شود و نمی‌توان تعجیل کرد و گرنه ممکن است ظلم مضاعفی صورت گیرد.

وی گفت: خطاهایی پیش می‌آید و نمی‌توان آن را به نام یک مجموعه خدوم تمام کرد گاهی از یک مجموعه بزرگ یک نفر خطایی می‌کند و نباید آن را به نام مجموعه گذاشت، در این قضایا چنین اتفاقاتی افتاده و این مسئله در سطح نظام از آن عبور نمی‌شود اما کار اول که مهم بود این است که این کسانی که بی‌گناه کشته شدند شهید محسوب شوند و تصمیم خوبی بود و خانواده آنها تحت سرپرستی ویژه نظام قرار می‌گیرند که تا حدودی دل آن ها را آرام خواهد کرد هر چند جای مصیبت را نمی‌گیرد در خصوص مجروحین کسانی که جراحتش امتداد دارد و یکی از عناصر ضد نظام به این خانم تیراندازی کرده و قطع نخاع شده و ایشان دیگر جانباز خواهد بود و تحت سرپرستی بنیاد شهید قرار خواهد داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: در خصوص کسانی که هیجانی وارد شدند و خطایی داشتند و بازداشت بودند تصمیم خوبی گرفته شد و مورد عنایت خاص قرار گرفتند و این‌ها بخشی آزاد شدند و تعداد دیگر هم وضعیتشان که مشخص شود آزاد خواهند شد و ما هم علاوه بر ابراز ارادت تام به خانواده شهدای عزیز امنیت  علاوه بر این نسبت به خانواده کسانی که قبلا می‌گفتند جانباخته حالا می‌گوییم خانواده شهدا و البته نتوانستیم همه را ببینم و به خدمت تعدادی رسیدیم و بقیه را نماینده رهبر در استان دنبال خواهند کرد.

وی گفت: کمیته ای سازماندهی می شود تا مسائل در ارتباط با این موضوعات با دقت دنبال  شود، برخی مسائل در عالی آرین سطح نظام در حال انجام است و بی انصافی است و کم لطفی است که نادیده گرفته شود و آخرین سطح همین بود که رهبر معظم به عنوان نماینده ما را فرستادند بگذارید کار طبق روال انجام و همه کمک کنند مسئله حل شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: در موضوع غیرت مردم، احترام به ریش سفیدان و بزرگترها و مهربانی شما برای ما قابل توجه بود، دوستان بر اشتغال جوانان خیلی تاکید و از آن به عنوان مهمترین مسئله منطقه یاد کردند که مسولان باید مدنظر داشته باشند.

وی گفت: نکته دیگر مورد تاکید این بود که سطح مدیریت استان در بخش‌های مختلف باید مناسب سازی شود، حق مردم خدمت بیشتر است و باید هر کاری می‌توانی برای بهبود وضعیت مردم کشور باید انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما