سکوی سوم قهرمانی کشور در تسخیر بانوان فریزبی سیستان و بلوچستان

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۱:۴۴:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۸۰۵۵
سکوی سوم قهرمانی کشور در تسخیر بانوان فریزبی سیستان و بلوچستان
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین در تاریخ ورزش سیستان و بلوچستان، تیم منتخب فریزبی بانوان استان در مسابقات قهرمانی کشور خوش درخشید و بر سکوی سوم کشور ایستاد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، ادهم کرد بیان کرد: مسابقات ملی فریزبی بانوان کشور با عنوان دومین دوره لیگ دیسک طلایی، از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه به مدت سه روز با حضور بیش از ۱۵۰ ورزشکار فریزبی کار آغاز به کار کرد.

وی افزود:۱۰ تیم از استان‌های اصفهان، فارس، یزد، کرمان، تهران، بوشهر، همدان، سیستان و بلوچستان، سمنان و مرکزی در شهر ماهان استان کرمان برگزار شد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با دومین تجربه حضور خود در این مسابقات، توانست با شایستگی مقام سوم را از آن خود کند.


وی گفت: تیم همدان به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

فریزبی یک صفحه مدور لبه دار به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر و جرم ۱۷۰ گرم است. جنس این صفحه معمولا از پلاستیک و با وزن بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم است.

فریزبی به واسطه شکل آیرودینامیک خاص خود قابلیت پروازی زیبا با پرتاب فردی متبحر را دارا است. از این وسیله برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود.

بازی فریزبی را در هر محیط باز و وسیعی مثل پارک، پارکینگ، صحرا و ... با حضورحداقل دو نفر می‌توان انجام داد. نحوه بازی به صورت پرتاپ و دریافت صفحه طبق یک سری قوانین است که این ارسال و دریافت فریزبی باعث تحرک فرد و انجام حرکات ورزشی مناسب می‌گردد که برای بهتر بازی کردن فریزبی باید پرتاب و گرفتن افراد قوی باشد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز