تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان هفت کشته و ۱۰ مجروح برجا گذاشت

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۱:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۸۷۵۹
تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان هفت کشته و ۱۰ مجروح برجا گذاشت
فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی هفته گذشته در جنوب این استان هفت کشته و ۱۰ مجروح برجا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، سرهنگ مصطفی کول‌زاده اظهار داشت: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه هفت فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش برف و باران در سطح استان و لغزنده بودن تمام جاده‌ها به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با خودروی جلو بدون شتاب و عجله رانندگی کنند.

وی افزود: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای برفی و مه آلود از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده‌های این استان را به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از سوی رانندگان وسایط نقلیه عنوان کرد و گفت: توصیه می‌شود رانندگان، هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی، در محلی امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحتی هرچند کوتاه، به مسیر خود ادامه دهند تا از بروز حادثه تلخ و ندامت بار برای خود، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

انتهای پیام

نظر شما