ارائه خدمات به خانواده‌های طرح جوانی جمعیت فقط به زمان تولد کودکان محدود نباشد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۰:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۲۷۰۵
ارائه خدمات به خانواده‌های طرح جوانی جمعیت فقط به زمان تولد کودکان محدود نباشد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات به خانواده‌هایی که مشمول طرح جوانی جمعیت می‌شوند نباید فقط به زمان تولد کودکان محدود باشد، بلکه این خدمات باید به خانواده‌ها در مدارس و مراحل بعدی زندگی نیز ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، محمد کرمی در جلسه جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح کشور بیان کرد: موضوع جوانی جمعیت اهمیت ویژه‌ای دارد که برنامه‌ریزی‌، اجرا و پیگیری‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: مسوولان باید شرایط لازم و تسهیلات مطرح شده در این طرح را پیگیری و اجرا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه ویژه به نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی استان اذعان کرد: ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان با همکاری دستگاه‌های اجرایی؛ جهادکشاورزی، صنعت و معدن، و بنیادمسکن در راستای مهارت‌آموزی و آینده‌نگری جوانان و نوجوانان شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در نظام تربیتی و تاثیر این نظام تربیتی بر خانه، خانواده و دانشگاه به همکاری همه سازمانها با این نهاد تاکیدکرد.

کرمی با اشاره به دستورالعمل‌های طرح جوانی جمعیت بیان کرد: بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، و بانک‌ها موظف هستند، در زمینه تحویل زمین و ارائه تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات زوج‌های نابارور افزود: مسوولان مربوطه بایستی امکانات، تجهیزات و زمینه حضور متخصصان مورد نیاز در مرکز ناباروری استان را فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مبانی نظری قوی، دستورالعمل‌ها و آموزه‌های قرآن بر اهمیت جایگاه این کتاب آسمانی و سیره اهل بیت در نظام تربیتی تاکید نمود.

وی افزود: حوزه فرهنگ بسیار مهم است و بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در سطح جامعه در حوزه‌های جمعیت، اقتصاد و فناوری ریشه‌ فرهنگی دارد، که با بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام می‌توانیم این مسائل را حل کنیم.

رسانه‌ها موضوع جوانی جمعیت را به درستی برای مردم تبیین کنند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید موضوع جوانی جمعیت را برای مردم تبیین کنند، گفت: بایستی جمعیتی داشته باشیم که هم به لحاظ کمی و هم کیفی یک جمعیت اثرگذار و و بالنده برای جمهوری اسلامی و آینده استان به شمار بروند.

رضا شریفی اظهارداشت: رسانه‌ها باید ابعاد مختلف شعار جوانی جمعیت را برای مردم تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه شعارها را نیز باید به مرحله اجرا در بیاوریم، افزود: عوامل متعددی بر کاهش موالید موثر است که ما مسوولان باید این امور را تسهیل کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید با انرژی مضاعف و همت دو چندان بر موضوع جوانی جمعیت تمرکز کنیم.

وی با اشاره به مشوق‌ها در امر جوانی جمعیت تصریح کرد: باید برنامه‌ جامعی را در شهرستان های هدف بومی سازی کنیم.

شریفی تاکید کرد: باید در بحث جوانی جمعیت الگوسازی کرده و کار رسانه‌ای عمیقی در این باره صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما