فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان

انهدام ۲۶ باند بین المللی مواد مخدر در سه ماه نخست سال ۹۵

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۰:۵۷:۲۹
کد خبر: ۴۱۷۵۶۲
انهدام ۲۶ باند بین المللی مواد مخدر در سه ماه نخست سال ۹۵
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: 26 باند مهم بین‌المللی قاچاق موادمخدر امسال منهدم و دستگیری قاچاقچیان نیز 11 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار حسین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در سال‌جاری پرداخت و اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی ماموران انتظامی در سال‌جاری 30 تن انواع موادمخدر در این استان کشف که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: 26 باند مهم و بین‌المللی قاچاق موادمخدر در این مدت منهدم شده و در زمینه دستگیری قاچاقچیان 11 درصد افزایش داشته‌ایم.

این مسؤول ادامه داد: 31 درصد افزایش کشف سلاح، 133 درصد افزایش دستگیری اشرار و 25 درصد افزایش کشف آدم‌ربایی از جمله اقدامات پلیس در مدت فوق بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در اولویت برنامه‌های پلیس قرار دارد، گفت: در بخش کشف قاچاق نیز 10 درصد افزایش را در سال‌جاری شاهد بوده‌ایم.

سردار رحیمی بیان کرد: میزان وقوع جرائم در تمام شهرهای استان در سال‌جاری کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و همکاری مردم برای رسیدن به این جایگاه بسیار موثر بوده است.

فرماندهی انتظامی در تشریح عملیات بزرگ انتظامی بر علیه عناصر گروهک تروریستی جیش العدل در خاش گفت: طی یک عملیات دقیق اطلاعاتی و رصد دقیق ، مسیر حرکت اشرار شناسایی و یگان های تکاوری در مسیر آنها مستقر شدند که در همان دقایق اولیه 2 نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: در ادامه و در تعقیب و گریز نیروی های جان بر کف انتظامی دو تن دیگر از اشرار به درک واصل شدند و یک تن دیگر هم در ارتفاعات منطقه به هلاکت رسید.

سردار رحیمی با بیان اینکه یک نفر از اشرار متواری شده است گفت: عملیات برای شناسایی این فرد در منطقه ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتطامی استان گفت:اقلام کشف شده در این عملیات پرده از برنامه ریزی تروریست ها برای انجام عملیات های گسترده در ماه رمضان برداشت اما با لطف خدا و اقتدار نیروهای انتظامی توانستیم این گروه را منهدم و از عملیات ها و اقدامات امنیتی این افراد در نقاط مختلف استان جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عملیات پلیس در ماه رمصان کاهش پیدا نمی کند افزود: افرادی که ادعای اسلام و دینداری و دفاع از مردم استان را دارند چگونه در روزهایی که استان در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار دارد دست به چنین اقداماتی غیر انسانی می زنند.

وی بیان کرد: امنیت یک نعمت الهی و واجب عینی است و بر همه لازم است که در برقراری آن یاری رسانند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه امروز امنیت در سطح استان بومی شده است اظهار داشت: شیعه و سنی همگام با سپاه،بسیج و نیروی انتظامی در برقراری امنیت در استان در تلاش هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه گروه تروریستی فعال در آن سوی مرزها جیش العدل است گفت: با اقتدار نیروهای رزمنده اسلام تمام عملیات های این گروهک تروریستی در نطفه خفه شده است.

وی به کشفیات عملیات بزرگ پلیس بر علیه اشرار مسلح اشاره کرد و گفت: 150 کیلو مواد اولیه انفجاری از این گروه کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخشی از بمب های آماده شده توسط گروهک توسط پرسنل انتطامی خنثی شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این عملیات یک نفر بی گناه نیز مجروح شد افزود: شخص مورد نظر توسط انتظامی به بیمارستان منتقل و در حال حاضر حال وی خوب گزارش شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه گروه جیش الظلم مدعی شده است که عملیات خاش منتسب به آنها نیست افزود: فیلم های کشف شده از آنها بیانگر این است که عملیات روز گذشته منتسب به جیش الظلم است که به دلیل شکست سنگین در این خصوص شانه خالی می کنند، این افراد نوکر عربستان و کشور آمریکا هستند.

 

 

نظر شما