۲۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد امسال با کمک خیران آزاد شدند

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۴:۵۹:۴۵
کد خبر: ۴۱۸۶۹۰
۲۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد امسال با کمک خیران آزاد شدند
معاون مالی و اداری ستاد دیه گفت: 2 هزارو 143 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل 2هزارو 73 مرد و 70 زن در سه ماه نخست سال جاری با کمک خیران از زندان های کشور آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی مهربان پنجشنبه شب در جشن گلریزان زاهدان اظهار داشت: میزان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده در کشور در سال جاری یک هزار و 800 میلیارد ریال بود که 700 میلیارد ریال آن با گذشت شاکیان از حق خود و بقیه با شرکت خیران در این کار خداپسندانه تامین شد.

وی گفت: هشت هزار و 565 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز سال گذشته از زندان های سراسر کشور آزاد شدند که هشت هزار و 287 نفر آنان مرد و 278 نفر زن بودند.

وی ادامه داد: یک هزار و 866 نفر از این زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت دیه، چهار هزارو 526 نفر به علت مشکلات مالی، یک هزار و 775 نفر به علت مهریه سنگین و 398 نفر به دلیل ناتوانی در تامین نفقه در زندان ها به سر می بردند که با کمک دست های پر مهر خیران آزاد شدند.

معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور با اشاره به فلسفه برگزاری جشن های گلریزان افزود: بنیانگذار این جشن در کشور شهید لاجوردی بود که 13 سال در زندان شاه به سر برد و اطلاعات کامل وی از مشکلات زندانیان و مشاهده افراد بی گناه در آنجا او را برای کمک به نیازمندان برانگیخت.

مهربان ادامه داد: ستاد دیه از سال 69 به همت این شهید والامقام تشکیل شد و تاکنون 96 هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان های کشور آزاد شده اند که 45 هزار نفر آنان مربوط به دیه و 51 هزار نفر آنان در تنگناهای مالی قرار داشتند.

وی همچنین از برگزاری 246 جشن گلریزان در سالجاری در نقاط مختلف کشور خبر داد که از این تعداد 19 جشن در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.


منبع : ایرنا

نظر شما