برای نخستین بار در استان:

جشن تکلیف ۲۵۰ نوجوان روزه اولی در شهرستان زابل برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۴:۵۴:۴۳
کد خبر: ۴۲۱۴۰۹
جشن تکلیف ۲۵۰ نوجوان روزه اولی در شهرستان زابل برگزار شد
رییس سازمان تبلیغات شهرستان زابل گفت: با توجه به اینکه تاکنون برای پسرها در سطح استان جشن تکلیف برگزار نشده به همین دلیل برای نخستین بار در شهرستان زابل برای ۲۵۰ نوجوان پسر روزه اولی جشن تکلیف گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجه الاسلام و المسلمین محسن عارفی اظهار داشت: تجلیل از نوجوانان روزه اولی در شهرستان زابل با هدف افزایش و ترویج فرهنگ روزه داری در جامعه به ویژه پسران که تاکنون جشن تکلیفی برای آنان برگزار نشده انجام می شود.

وی گفت: از طریق جشن های این چنینی می توان نوجوانان و خانواده هایشان را تشویق به روزه داری و انجام فرایض دینی کرد چرا که با انجام واجبات دینی ریشه بسیاری از انحطاطات در جامعه خشکانده می شود.

حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در حاشیه این جشن که در مصلی زابل برگزار شد گفت: این جشن که برای نخستین بار در استان برای پسران برگزار شده با هدف تشویق نوجوانان به روزه داری و انجام فرایض دینی برگزار شده است.

وی افزود: با انجام جشن های این چنینی برای نوجوانان می توان خاطره ای زیبا و شیرین از لحظات معنوی در اذهان آنان ساخت چرا که خاطرات نخستین اعمال به خوبی به یادگار می ماند.

وی با عنوان اینکه بارزترین نوع عبادت و جلوه ی تعبد نماز است ادامه داد: در این جشن به نوجوانان روزه اولی در خصوص اثرات نماز اول وقت و مزایای آن در دنیا و آخرت توضیحات ویژه ای ارایه شد که خوشبختانه با استقبال خوب آنان روبرو بود.

وی در پایان تاکید کرد: اسلام دین خوبی ها و پاکی هاست بنابراین با انجام حسناتی از قبیل نماز و روزه می توان به استقبال خوبی ها رفت و با مداومت در انجام آن ها را در جامعه ترویج داد.

گفتنی است؛ برگزاری مسابقه، پخش کلیپ بصیرتی، برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء، مراسم افطاری و جشن مولودی خوانی بمناسبت ولادت حضرت امام حسن (ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشن به شمار می روند.

 

نظر شما