امام جمعه زاهدان:

جدیت مسئولان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/لباس هر کس نماد فرهنگ اوست

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۴:۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۲۸۰۶۸
جدیت مسئولان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/لباس هر کس نماد فرهنگ اوست
امام جمعه زاهدان گفت: حجاب تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه آقایان نیز از عفاف و حجاب مستثنی نیستند و لازم است تا همه مردم و مسؤولان جدیت بیشتری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار کرد: یک ماه عبادت و راز و نیاز با خداوند در ماه مبارک رمضان انجام شد که امیدواریم این عبادات خالصانه در طول سال استمرار داشته باشد.

وی با به تشریح مناسبت‌های هفته، با اشاره به فرا رسیدن سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، اظهار کرد: مسأله حجاب بسیار مهم بود و علمای بزرگ آن زمان سکوت نکرده و قیام کردند.

سلیمانی گفت: در روایات داریم کسانی که با پوشش دیگران خود را می‌آرایند با دیگران محشور می‌شوند نه با دین و ملیت خود.

وی ادامه داد: لباس هر کس نماد فرهنگ اوست و او با این لباس اعلام می‌کند که به کدام هویت ملی اعتقاد دارد و مدافع چه ارزش‌هایی است.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: اینکه ما به مکتب جموری اسلامی ایران احترام می‎گذاریم و در مقابل پرچمان قیام می‎کنیم و در برابر این ارزش‎ها کرنش نشان می‎دهیم نشانه حمایت حفظ و نشر فرهنگ ملی ما است.

وی گفت: هفته عفاف و حجاب و اختصاص یک هفته به این موضوع، نشان از اهمیت این موضوع مهم در جامعه است، نمی‎شود انسان ظاهر بی‌حجاب داشته باشد و ادعا کند از نظر باطنی انسان پاکی است.

وی اضافه کرد: باید ظاهر و باطن زنان پاک و منزه باشد و عفت و حیا داشته باشند، اینکه می‎گویند چشم پاک باشد و ظاهر ناپاک مهم نیست، بازی با الفاظ بوده و ریشه ندارد هر کس عفیف باشد قطعاً با حجاب است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف در استحکام نهاد خانواده نقش به‌سزایی دارد و باعث ایجاد آرامش روانی و دوری از التهابات درونی می‎شود.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های قبل از پیروزی انقلاب نیز زنان مومن و محجبه با اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در استمرار حجاب و حفظ آن تلاش وافری داشتند، یادآور شد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از دامان همین مادران عفیف و پاکدامن رشد یافته‌اند.

سلیمانی ادامه داد: حجاب تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه آقایان نیز از عفاف و حجاب مستثنی نیستند و لازم است تا همه مردم و مسؤولان جدیت بیشتری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب علیه جوامع اسلامی، رعایت حیا و عفت عمومی چیزی بوده که به‌شدت موردنیاز و احتیاج همه جامعه و به‌ویژه بانوان و زنان جامعه امروزی ما است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز