میزان قاچاق دارو به سیستان و بلوچستان کم است/ کمبود دارو نداریم

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۴:۴۶:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۰۱۱
میزان قاچاق دارو به سیستان و بلوچستان کم است/ کمبود دارو نداریم
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام اینکه میزان قاچاق دارو به سیستان و بلوچستان کم است، گفت: تعداد ۱۰۹ داروخانه در سطح استان به شهروندان خدمات دارویی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ،علیرضا مبارکی با اشاره به وجود ۱۰۹ داروخانه در استان افزود: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده در خصوص تامین دارو در استان هیچ مشکلی وجود ندارد. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: میزان قاچاق دارو به سیستان و بلوچستان کم است و داروهایی که از مبادی غیرقانونی وارد استان یا کشور می‌شوند در محل‌هایی غیر از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و شهروندان این نکته را در نظر داشته باشند که تنها محل مورد تائید نظام پزشکی برای تهیه دارو، داروخانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: ارتقا سلامت و امنیت غذایی، داروئی و افزایش آگاهی‌های شهروندان از جمله اهداف این نهاد است و در این راستا همه‌ساله کارگاه های آموزشی در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

مبارکی عنوان کرد: نظارت بر کار داروخانه‌ها به عنوان یکی دیگر از وظایف این نهاد در طول سال اجرا می‌شود و در این ارزیابی فضای داروخانه، نحوه ارائه خدمات، شرایط نگهداری دارو و ساخت دارو های ترکیبی ملاک قرار می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه  نظارت بر تولید مواد غذایی و بهداشتی نیز از جمله اقدامات معاونت غذا و دارو است خاطرنشان کرد: این معاونت با هدف نظارت بر دارو و مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند.

وی گفت: بازدید ادواری، نمونه‌برداری، بررسی محصولات خوراکی، معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضائی، رسیدگی به شکایات وارده از کارخانجات تولیدی و صدور گواهی بهداشتی برای صادرات مواد غذایی از جمله اقدامات انجام شده توسط این نهاد در طول سال است.

 

نظر شما