چابهار بهترین مکان انتقال کالاهای افغانستان به دنیا

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۷:۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۳۰۸۱
چابهار بهترین مکان انتقال کالاهای افغانستان به دنیا
والی ولایت نیمروز افغانستان گفت: بندر چابهار بهترین مکان برای انتقال کالاهای افغانستان به دنیا است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سمیع  در سفر به چابهار در نشستی با استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان این شهرستان در مجتمع پتروشیمی مکران افزود:بندر راهبردی چابهار با موقعیت اتصال به آبهای اقیانوسی، بهشت سرمایه گذران افغانستانی برای تجارت و فعالیت های اقتصادی است.

 

وی افزود: کشور ایران میزبان خوبی برای شهروندان افغان در چند دهه اخیر بوده است که لطف و مهربانی دولت و ملت ایران جای قدردانی دارد و هیچگاه از ذهن ملت افغان پاک نخواهد شد. 

 

وی گفت: افغانستان از نظر کشاورزی و معادن، کشوری غنی است که می توان با اکتشاف و استخراج معادن و انتقال محصولات آنها به چابهار به سراسر دنیا صادر کرد.
 
والی ولایت نیمروز افغانستان افزود: انتظار است با عنایت و توجه استاندار محترم و مسئولان سیستان و بلوچستان تمامی موانع سرمایه گذاری از سر راه فعالان اقتصادی افغان برداشته تا روز به روز بر جمعیت تجار و سرمایه گذاران در این استان به ویژه بندر چابهار افزوده شود.
 
وی بیان کرد: برگشت سرمایه و کوتاهی مسیر، صرفه جویی در هزینه ها، وجود امنیت و دسترسی به بازارهای جهانی مهمترین مزیت بندر چابهار برای سرمایه گذاران و تجار افغانستان است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز