طرح تفصیلی جامع شهر زاهدان اجرایی شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۹:۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۳۷۳
طرح تفصیلی جامع شهر زاهدان اجرایی شد
معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح تفصیلی جامع شهر زاهدان اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، باقر کرد عصر امروز در جلسه کمیسیون ماده 5 شهر زاهدان که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان 36 شهرستان وجود دارد که چالشها و مشکلات آنها از حیث سیما و منظر شهر بطور هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی جامع شهر زاهدان در حال اجرایی شدن است، گفت: در این کمیسیونها مباحثی چون بافت سنتی، بازسازی و نوسازی بخشهایی از زاهدان مورد ارزیابی کارشناسان مربوطه قرار گرفته و تصمیماتی برای رفع چالشهای فوق اتخاذ شده است.

وی افزود: تغییرکاربری برخی اماکن شهر زاهدان، ایجاد پارکینگها در محلهای مورد نظر و ساخت و سازهای شهری و مشکلات شهری با حضور شهرداریها، میراث فرهنگی، شورای شهر، مسکن و شهرسازی و استانداری در این جلسات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کرد تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات شهر زاهدان حاشیه نشینی است و باید با تغییر چهره این مناطق معضلات اجتماعی آن را کاهش دهیم و این مناطق از شرایط  استاندارد  فاصله دارد.

وی محدوده مطالعاتی مورد بررسی در طرح تفصیلی شهر زاهدان را حدود 120 هکتار اعلام کرد و افزود: از این 120 هکتار حدود 28 درصد آن مسکونی است و باید مراقب باشیم به بناهای تاریخی آسیبی نرسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز