استاندار سیستان وبلوچستان؛

هیچ کشوری اجازه دخالت در روابط بین ایران و پاکستان را ندارد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۴:۴۹:۰۱
کد خبر: ۴۴۶۱۹۱
هیچ کشوری اجازه دخالت در روابط بین ایران و پاکستان را ندارد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بدخواهی برخی کشورها به هیچ دولت خارجی اجازه دخالت در روابط بین ایران و پاکستان داده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی  در دیدار خداحافظی سرکنسول پاکستان در سیستان و بلوچستان در دفتر استاندار اظهار داشت: ایران و پاکستان روابط بسیار خوبی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند و هر روز بر گسترش این مناسبات افزوده می شود.

وی گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشور پاکستان بسیار جدی است و این کشور را به عنوان شریک مهم منطقه ای خود محسوب می کند.

وی تصریح کرد: رفت و آمد هیات های عالی رتبه بین 2 کشور خود نشان دهنده عزم و اراده قوی برای ایجاد روابط همه جانبه است.

وی ادامه داد: اشتراکات موجود بین مردم پاکستان و ایران نقش موثری در بهتر شدن روابط بین این دو کشور دارد زیرا مردم سرمایه های اصلی کشورها هستند و بدون اراده آنان هیچ کاری انجام نمی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی سفیر و سرکنسول جدید از سوی پاکستان در ایران اظهار داشت: امیدوار هستیم سفیر و سرکنسول جدید برای توسعه بیشتر بین این دو کشور تلاش کنند.

هاشمی گفت: روابط بسیار خوبی بین ایالت بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده که امیدواریم سرکنسول جدید کارهایی که برای توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی انجام شده را ادامه دهند.

وی با اشاره به زمین کنسولگری پاکستان در زاهدان اظهار داشت: تلاش های بسیار زیادی انجام شده تا هر چه سریعتر موضوع این زمین مشخص شود و پاکستان باید اسناد مربوط به این زمین را ارائه کند.

وی ادامه داد: با بررسی اسناد اگر زمین متعلق به پاکستان باشد در اختیار شما قرار می گیرد در غیر این صورت زمین جدیدی که در شان کشور پاکستان باشد داده می شود.

سرکنسول پاکستان در سیستان و بلوچستان نیز گفت: روابط بسیار خوبی بین ایران و پاکستان وجود دارد و هر دو کشور تلاش می کنند روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را افزایش دهند.

طاهر محمود قریشی احیای مجدد کمیسیون مشترک تجارت مرزی بین پاکستان و ایران را بهترین اقدام برای گسترش روابط بین 2 کشور دانست.

وی با اشاره به حرکت قطار باری پاکستان به زاهدان که قبلا ماهی یک بار انجام می شد افزود: با اقدامات موثری که 2 کشور در توسعه روابط خود با یکدیگر انجام دادند هم اینک قطار باری هر ماه هشت رام در این مسیر تردد می کند.

وی بیان کرد: خط ریلی پاکستان به ریمدان درحال برسی است و امیدواریم به زودی این خط ریلی عملیاتی شود.

وی با اشاره به راه اندازی خط کشتیرانی بین ایران و پاکستان خاطر نشان کرد: خط کشتیرانی بین بندر کراچی، گواتر و بندرعباس برای توسعه روابط بسیار موثر است و منتظر اقدامات برادران ایرانی هستیم تا هر چه سریعتر این خط کشتیرانی راه اندازی شود.

سرکنسول پاکستان در سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی بازارچه ریمدان و پیشین مناسبات اقتصادی پاکستان و ایران را افزایش می دهد و امیدواریم این 2 بازارچه هر چه سریعتر راه اندازی شود.

قریشی با اشاره به اقدامات خوبی که در بخش صدور ویزا بین ایران و پاکستان انجام شده است اظهار داشت: انتظار داریم ویزای رانندگان بین 2 کشور بدون هیچ محدودیتی صادر شود تا به آسانی این افراد تردد کنند.


منبع : ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز