ووشوکاران سربازی به مسابقات کشوری راه یافتند/از تهدید به مرگ ورزشکاران تا وجود تعصباتی که مانع حضور جوانان در مسابقات می شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۵:۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۲۱۹
ووشوکاران سربازی به مسابقات کشوری راه یافتند/از تهدید به مرگ ورزشکاران تا وجود تعصباتی که مانع حضور جوانان در مسابقات می شود
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرباز از راه یابی ووشوکاران سربازی به مسابقات کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرباز گفت: تیم 8نفره ووشو نوجوانان شهرستان سرباز برای اولین بار در مسابقات قهرمانی استان و انتخابی کشوری در شهرستان سیب سوران شرکت کرد که در مجموع تیم ووشو سرباز با دو مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز به عنوان پدیده مسابقات و تیم اخلاق این دوره انتخاب شود.

عبدالرشید رئیسی افزود: باشگاه ووشو شهرستان سرباز در دی ماه 94 افتتاح و با وجود اینکه در سه رده سنی امکان اعزام ورزشکار وجود داشت به دلیل مشکلاتی چون عدم همکاری خانواده ها و برخی تعصبات که ناشی از نبود فرهنگ سازی در این زمینه است موفق به اعزام دیگر رده های سنی نشدیم.

وی با اشاره به اینکه ووشوکاران سرباز تمامی مدالها را تصاحب کردند، ادامه داد: از 8 ورزشکار شرکت کننده در این مسابقات 7 نفر موفق به کسب مدال شده و با وجود نداشتن هیچ سابقه جدی در مسابقات استانی و کشوری، با اقتدار تمامی مدالها را تصاحب کردند.

وی با اشاره به عدم همکاری خانواده های ورزشکاران، بیان کرد: به دلیل برخی اعتقادات و عدم فرهنگ سازی مناسب در شهرستان، بسیاری از ورزشکاران سرباز نمی توانند در مسابقات استانی و کشوری شرکت کنند و این مشکلات تاجایی پیش رفته  که برای هر مسابقه مجبور شده‌ایم تا برای حضور ورزشکاران با التماس از خانواده ها اجازه بگیریم.

رئیسی تصریح کرد: در شهرستان های دیگر خانواده ها با حمایت های مالی و معنوی، کمک شایانی به موفقیت ورزشکاران می کنند اما در این شهرستان نه تنها کسی کمک نمیکند بلکه حتی در فضای مجازی تهدید نیز می شویم و همواره باید هزینه های اعزام به مسابقات را خودمان پرداخت کنیم.

وی با بیان این مطلب که هیچ حمایت مالی از ورزشکاران شهرستان سرباز نمی شود، گفت: فرماندار شهرستان حمایت معنوی زیادی از ورزش میکند و بارها در شورای اداری بر لزوم حمایت مالی و معنوی از تیمهای ورزشی شهرستان را بیان کرده اما ادارات هیچ حمایتی نمی کنند و حتی وقتی برای دریافت کمک مالی به آنان مراجعه می شود ما را متهم به گدابازی میکنند، ولی تاکنون این موارد مانع تلاش من و همکارانم نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سرباز خاطر نشان کرد: عدم آگاهی مردم از ورزش باعث شده است تا بسیاری از بانوان شهرستان از حضور در سالن های ورزشی محروم باشند که برای حل این مشکل باید علمای شهرستان و ریش سفیدان طوایف تلاش کنند تا دیگر شاهد این نباشیم که برای برگزاری یک مسابقه ورزشی تهدید به مرگ شویم.

وی در پایان بیان کرد: اسلم دهقانزهی و فرزاد درزاده دو تن از ووشو کاران شهرستان سرباز هستند که با کسب مدال طلا به مسابقات کشوری راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا شهرستان سرباز به مرکزیت شهر راسک در جنوب استان سیستان وبلوچستان واقع است. این شهرستان از شمال به شهرستان سراوان وایرانشهر واز طرف شرق به کشور پاکستان با حدود 120 کیلو متر خشکی ،از جنوب به شهرستان چابهار واز غرب به نیکشهر محدود می گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز