استاندار سیستان وبلوچستان؛

سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته کشور تعیین شد

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۰۹:۲۴:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۸۵۲
سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته کشور تعیین شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده این استان ‌در سال ۹۶ به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته کشور تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی ظهر امروز  در بازدید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و دیدار با کارکنان این اداره کل  اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید تمام زیرساخت ها و امکانات پذیرش گردشگران کشور در این استان را به وجود آورد.

وی با اشاره به سابقه اماکن تاریخی استان افزود: توسعه گردشگری مهم‌ترین راهکار برای حل معضل بیکاری در سیستان و بلوچستان است‌و تمام دستگاههای اجرایی وظیفه دارند تا ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان را معرفی کنند.

استاندار سیستان و بلوپستان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده استان سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته کشور تعیین شده  افزود: باید از تمامی ظرفیت ها و کارشناسان برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر جاذبه های باستانی، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان استفاده شود.

هاشمی استفاده از تمام ظرفیت های تبلیغی به ویژه رسانه ها و خبرگزاریها، نخبگان علمی، معتمدان، مسئولان و عامه مردم را الزامی دانست و گفت: جاذبه های بسیار زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید به بهترین شکل ممکن این ظرفیت ها به سایر استانهای کشور و دنیا معرفی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره راه اندازی  شرکت هواپیمایی تفتان ایر در استان گفت:هم اکنون یک فروند هواپیمای این شرکت در فرودگاه مهرآباد تهران در حال فعالیت است و امیدواریم ناوگان هوایی این شرکت افزایش یابدو فعالیت شرکت تفتان ایر  می‌تواند در جذب سرمایه گذاران و افزایش سرمایه گذاری هیات های بازرگانی و همچنین جذب گردشگر به استان نقش موثری ایفا کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه به ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان دارد، گفت: با اقدامات و تلاش های انجام شده 285 هکتار از زمین های حاشیه شهر زاهدان پس از گذشت 80 سال تعیین تکلیف شد.

وی اظهار داشت: 250 هزار نفر با تعیین تکلیف شدن این مقدار زمین در حاشیه شهرها صاحب سند می شوند.

وی اختصاص 30 درصد اعتبارات استان به حاشیه شهر را ضروری دانست و با اشاره به کمبود مراکز آموزشی در حاشیه شهر زاهدان افزود: 100 هزار نفر در مناطق حاشیه این شهر زندگی می کنند که مراکز آموزشی آن تنها در 2 مقطع تحصیلی فعال است  در راستای رفع محرمیت 21 مدرسه در 9 منطقه حاشیه شهر زاهدان آماده کلنگ زنی است که تحول بسیار بزرگی در بهبود مراکز آموزشی در این مناطق به وجود می آید.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید تلاش کند تا 15 هر زمینه گردشگری ایجاد کند.

 

 

نظر شما