برداشت ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در خاش

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۰۹:۳۸:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۸۵۹
برداشت ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در خاش
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: بیش از 10 هزار تن محصول گوجه فرنگی از سطح گلخانه های شهرستان خاش برداشت و این شهرستان بیشترین تعداد گلخانه را در سطح استان دارد و از اینرو رتبه نخست تولید محصولات گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، امان الله طوقی در حاشیه برداشت محصولات گلخانه ای گوجه فرنگی با بیان اینکه با هدف صرفه جویی در آب و استفاده بهینه از خاک کار کاشت گوجه فرنگی به روش کشت نشاء انجام شده است، اظهار کرد: این کشت در 250 واحد گلخانه ای منطقه پشتکوه و در 50 درصد از مجموع گلخانه های شهرستان گوجه فرنگی کشت و تولید می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خاش دارای آب و هوایی بسیار خوبی است و از این رو این گونه محصولات در این شهرستان به سرعت به بار می نشیند، تصریح کرد: در روش کشت نشاء علاوه بر اینکه آبیاری گلخانه ۷ تا ۸ نوبت کمتر انجام می شود، محصول گوجه فرنگی نیز ۲ ماه زودتر به بازار عرضه می شود.

طوقی با بیان اینکه این شهرستان با داشتن یک هزار و 100 واحد گلخانه رتبه نخست تولید محصولات گلخانه ای در استان را دارد، گفت: پیش بینی می شود در کشت چهارم امسال ده هزار تن گوجه فرنگی از گلخانه های خاش برداشت و به بازار مصرف استان، کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان و حتی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود و و 30 هکتار از گلخانه های خاش زیر کشت محصول گوجه فرنگی است.

وی با بیان اینکه سالانه سه نوبت محصول گلخانه ای در شهرستان خاش به عمل می آید، اذعان کرد: 600 هزار اصله نهال برای کشت چهارم از شهرستان های اصفهان و یزد به این شهرستان منتقل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مناسب تقریباً در تمامی طول سال در این شهرستان محصولات گلخانه ای تولید می شود که این مسئله سبب شده برای بیش از یکصد هزار نفر که عمدتاً فارغ التحصیلان رشته کشاورزی هستند، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود و به طور متوسط ۱۵ میلیارد تومان در آمد نصیب گلخانه داران می شود.

منبع : تفتان ما

نظر شما