بازدید معاونت فرهنگی و امور جوانان از مرکز مشاوره همدلان

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۰:۲۵:۳۹
کد خبر: ۴۵۵۶۵۳
بازدید معاونت فرهنگی و امور جوانان از مرکز مشاوره همدلان
به مناسبت هفته ازدواج معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان از مرکز مشاوره همدلان در زاهدان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا کلانتری در این بازدید ضمن تشکر از سرکار خانم دکتر مهوش رقیبی مدیر زحمتکش این مؤسسه گفت: با توجه به افزایش اختلافات خانوادگی و آمار طلاق نیاز به مشاوره، بیش از هر زمانی در جامعه احساس می شود.

وی با اشاره به سند تحول و جایگاه خانواده در این سند توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در خصوص تعالی و تحکیم خانواده و رفع مشکلات موجود در خانواده ها پرداخت و اظهار داشت : برای مقابله با جنگ نرم دشمن بهترین وسیله آموزش ، تعالی و تحکیم خانواده است که آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در این جهت تلاش می کنند که باید مورد حمایت قرارگیرند تا بتوانند بهتر و بیشتر به خانواده ها خدمت رسانی نمایند و ان شاء الله با همت همه دلسوزان موانع و مشکلات پیگیری و بر طرف خواهد شد .

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مراجعه به مشاوره در خانواده ها تقویت گردد، زیرا با توجه به دسترسی افراد به شبکه های مختلف اجتماعی و فراهم شدن زمینه های انحراف برای نوجوانان و جوانان به خصوص زوجهای جوان لازم است قبل از اینکه مشکلات اجتماعی و اخلاقی افراد به شکل حاد و غیرقابل حل تبدیل گردد با استفاده از علوم روانشناسی روز و بهره مندی از ظرفیت مشاوران متخصص نسبت به حل آن اقدام گردد.

در این بازدید، مدیر مرکز مشاوره همدلان  از آمار بالای مراجعه خانواده ها برای مشورت در حل مشکلات خانوادگی خبر داد و افزود : 70 درصد مراجعه کنندگان زوج های جوانی هستند که  در زندگی مشترک دچار مشکل شده اند .

کتر رغیبی گفت : فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در ایجاد اختلافات بین زوجین داردو باید کارگاه های آشنایی با آسیب های این شبکه ها با حضور مشاوران مجرب برای زوج های جوان برگزار گردد.

وی از مسئولین خواست تا با توسعه، تقویت و حمایت از مراکز مشاوره، زوجین در آستانه طلاق را برای بازگرداندن به زندگی سالم، موفق و ماندگار کمک نمایند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز