نماینده عالی دولت در نشست با شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

احزاب پویا و کارآزموده ضامن صیانت از سرمایه اعتماد بین دولت و ملت هستند

۱۳۹۵/۰۷/۰۱ - ۱۹:۰۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۰۲۲۲
احزاب پویا و کارآزموده ضامن صیانت از سرمایه اعتماد بین دولت و ملت هستند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : احزاب پویا ،کارآزموده و اثربخش بر موضع ضامن صیانت از سرمایه اعتماد بین دولت و ملت است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، "علی اوسط هاشمی"در نشست با شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در استان اظهار داشت : مصداق پدیده دولت ملت شدن را هفته دفاع مقدس نام برد که جاری بودن همه ما با هم در مسیر آرمان های ارزشمند مشترک به قیمت جان رقم خورد.

وی اضافه کرد: شهدا برای صیانت از اعتقاد و باورشان در روزهای سخت در مسیر مملکت خویش وقف شدند و نگذاشتند دولت احساس تنگنایی و غربت کند.استاندار نابرابری ، بی عدالتی و نگرشهای ضعیف را جز افت های ملّت شدن عنوان کرد که مانع شکل گیری پدیده دولت ملّت است.

فقدان نگاه ملی یکی از کاستی های  احزاب

هاشمی اعتقاد دارد فقدان نگاه ملی یکی از کاستی های جدی احزاب است زیرا احزاب در کشور ما براساس جایگاهی که در جامعه توسعه یافته برای آنان تعریف شده هنوز به آن مرحله از توسعه یافتگی در نوع رفتار چه در حوزه حکومت و چه در حوزه ملت نائل نشده اند. وی در عین حال نسخه رفع بخشی از این کاستی ها را در گرو حزب پذیری ، جامع پذیری و پذیرش رفتارهای گروهی می داند. وی با خطاب قرار دادن حزب اتحاد ملت توصیه کرد در مسیرتولد باید بگونه ای رفتار و مراقبت نمایید که زود هنگام ارگان فکری تان سلب نشود و نقش آفرینی تان محدود نگردد. استاندار براین باور است که لازمه مراقبت رفتار از سوی احزاب درک صحیح از واقعیت های جامعه بر پایه اصول جامعه شناسی است که این مسئله هرگونه دست اندازی را در مسیر شکوفایی و بلوغ برای دستیابی به هدف بودن مسئولانه در اداره کشور کمرنگ می کند.

احزاب بزرگ تولید کننده قدرت

استاندار سیستان و بلوچستان با تکیه براین اصل که احزاب نمایندگی بخشی از افکار عمومی جامعه را برعهده دارند معتقد است احزاب بزرگ، نقش آفرین و تولید کننده قدرت هستند که در این حالت آن قاعده قدرت ، قدرت را مهار می کند دست یافتنی است. نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: وقتی به مرحله ای از تولید قدرت ، نقش و حضور رسیدیم ملتی بار می آید که وقتی به حزبش اعتقاد پیدا کند حتی راه را بر کودتا می بندد مانند آنچه که چندی پیش در کشور ترکیه رخ داد. وی تصریح کرد: نخبگان ملت اگر نتوانند با توده ملت رابطه برقرار کنند و آنان را درمسیر کارهای سیاسی نظامند فعال نگه دارند قطعا نمی توانند با قدرت رابطه خوب برقرار کنند.

تکثیرفکر نماد کار حزبی

وی شرط بودن بر تداوم راه حزبی را نفوذ در بین لایه های مختلف جامعه و تکریم آرای مختلف مردم ارزیابی کرد و در همین رابطه می گوید: شرط کار جمعی خروج از بعضی عادت ها و تفکرات مخالف رفتار تکثیری است که محدودیت ایجاد می کند زیرا تکثیر فکر یکی از نمادهای کار حزبی است که مشابه رویش گل روی سنگ می ماند.

به گفته وی اندیشیدن راهکارهای عمیق باید سرلوحه احزاب باشد تا علاوه بر ممانعت از تضعیف حزب ، تریبون فعالی هم بر مبنای اصول اخلاقی درست حتی در برخورد با مجرم داشته باشند.استاندار تاکید کرد: ادبیات ما در رفتار حزبی باید بر مبنای قانون و عاری از هر نوع آلودگی از غبارهایی باشد که دیده ها را تار و گوش ها را برای شنیدن کر می کند. هاشمی با اعتقاد به این باور که «ما اجاره نشین هستیم و مالک واقعی مردم هستند»، خاطرنشان ساخت: مردم را باید به عنوان ضامن حق دید ،حکومت را این مردم به نسلهای بعدی به خوبی پشتیبانی و محافظت کنند. 

وی موفق ترین تجربه کار حزبی را ایجاد اشتیاق پیوستن مردم به حزب توصیف می کند که همان وسعت اختیار و نقش مردم در اداره کشور است زیرا تغییر دهنده قدرت ، مردم هستند.

دیگر محورهای سخنان استاندار در نشست با شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در استان بشرح ذیل خلاصه می شود:

* زمینه گفت و گو و نقد همدیگر را فراهم کنیم زیرا شرط بودن برموضع درست کارجمعی ،مدارا کردن و استفاده از ظرفیت یکدیگر  برای رسیدن به راهکار منطقی است.

* قابلیت های متعدد شبکه های اجتماعی مجازی سبب شده که امروز پاسخگو نبودن به مطالبه مردم کار راحتی نباشد. شرط ماندن ، بودن بر موضع زمان شناسی است؛بنابراین در بحث ارتباطات باید خودمان را به روز کنیم که چنانچه تاخیر و کوتاهی کنیم سیل اگاهی و خواسته های مردم ما را کنار می زند .

* نقش و سهم زنان را در احزاب وسعت بدهیم  و زمینه را برای حضور آنان فراهم نماییم زیرا توسعه انسان محور است نه مرد محور.

* چرا احزاب در استان نتوانستند پشتوانه برای حضور زنان در مجلس ایجاد کنند، همسو با نگاه دولت به نقش دادن به زنان در مدیریت های ارشد و میانی، احزاب هم باید در درون استان تلاش می کردند تا در انتخابات مجلس دوره دهم شورای اسلامی  با حضور دو نفر از زنان اتفاق خوبی رقم بخورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز