معاون رییس جمهور؛

یک ردیف بودجه ویژه برای توسعه سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۰:۵۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۰۶۷۰
یک ردیف بودجه ویژه برای توسعه سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد
معاون رییس جمهور در مراسم افتتاح مجتمع اموزشی حیات طیبه گفت : با موافقت رییس جمهور، یک ردیف بودجه ویژه برای توسعه سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  صبح امروز، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معاون رییس جمهور، نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندار زاهدان و سایر مسئولان استانی در مجتمع حیات طبیه نواخته شد.

محمدباقر نوبخت در این مراسم اظهار کرد: علاوه بر اختصاص یک ردیف بودجه برای عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان، امروز با موافقت رئیس جمهور یک ردیف بودجه ویژه برای توسعه این استان اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بسیار خرسندم که در اولین روز سال تحصیلی جدید در استانی که برای همه استان های کشور بسیار عزیز و گرامی است حضور پیدا کرده ام.

معاون رییس جمهور ادامه داد: توسعه و عمران سیستان و بلوچستان یکی از اولویت های مقام معظم رهبری و رییس جمهور است.

وی تصریح کرد: هیچ گاه گمان نمی کردم برای رییس جمهور شنیدن رنج شما مردم صبور سیستان وبلوچستان در میان ریزگردها تا این اندازه مهم باشد که وی را با شندیدن اخبار ریزگردهای سیستان منقلب کند. بعد از آن حادثه ناگوار در سیستان ایشان هر روز از بنده درخصوص شرایط جوی و احوال مردم سیستان سوال می کنند.

دکتر نوبخت تصریح کرد: نظام و دولت تمام تلاش خود را می کند تا انچه به عنوان عدالت است برای این استان محقق کند و سیستان و بلوچستان را به آنچه لیاقت آن است نزدیک کند.

وی بیان کرد: امروز در تمام کشور آغاز سال تحصیلی جدید جشن گرفته می شود زیراهمه میدانیم که موضوع اموزش و پروش نه تنها باعث ارتقا فرهنگی فرزندان ما می شود بلکه برای کشور هم بار عملی به حساب می آید چرا که آینده این کشور در دستان این فرزندان است.

نوبخت خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، درمان و بهداشت سه مقوله مهم در کشور است که دولت به آنها به صورت ویژه پرداخته و برای آسان و رایگان کردن این طرح ها هزان میلیارد ریال هزینه متقبل شده است.

وی گفت: این استان توانسته است با داشتن نماینده ولی فقیه و استاندار دلسوز و فرماندارهایی فعال و مبتکر در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ترقی های بسیاری داشته باشد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز گفت: امروز همه ما موظف هستیم در برابر رشادت های شهیدان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس کرنش و تواضع کنیم، همان رزمندگانی که برای محفوظ ماندن این خاک مقدس حماسه های بزرگی را آفریدند.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس به دانش آموزان گفت.امروزاین مجتع با زیبربنایی بالغ بر   ۱۰۲۰۰متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

نخعی ادامه داد: مجتمع اموزشی حیات طیبه بزرگترین مجتمع تحصیلی در استان است که در آن ۱۵۰۰دانش آموز تحصیل خواهند کرد.

 وی تصریح کرد:طی یک سال گذشته ۳۰۷کلاس جدید در استان ساخته شده و از این لحاظ سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوررا دارد.

این مقام مسئول گفت: با تدبیر استاندار پروژه عدالت آموزشی برای اولین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان برای همه دانش آموزان به اجرا درامده است و امروز ۹۶هزار کودک دور از تحصیل سر کلاس درس حاضر شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز