سالیانه ۲۰ تن زیتون در سیستان تولید می شود

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۸:۵۱:۴۱
کد خبر: ۴۶۳۰۲۶
سالیانه ۲۰ تن زیتون در سیستان تولید می شود
رییس دانشگاه زابل عنوان کرد: به همت دانشگاه زابل و در راستای اقتصاد مقاومتی خط تولید زیتون در منطقه سیستان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، موسی بهلولی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای سیستان با راه اندازی خط تولید زیتون در منطقه می توان در راستای اشتغالزایی و بهره برداری از ظرفیت های آن گام مثبت و ارزنده ای برداشت.

وی با عنوان اینکه، راه اندازی خط تولید زیتون یک کار ترویجی است ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای زیتون در منطقه می توان در بین مردم شوق و انگیزه ایجاد کرد چرا که طبق نظر بسیاری از متخصصان زیتون های موجود در چاه نیمه نسبت به سایر نقاط کشور از باردهی بسیار بالایی برخوردار است.

بهلولی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی پس از گذشت زمانی معین تعداد درخت ها افزایش خواهد یافت که با انجام چنین عملی شمار زیادی از مردم منطقه شاغل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه مناسب جهت روغن گیری زیتون به عنوان یک محصول استراتژیک و در پی آن درآمدزایی در منطقه به بهترین شکل فراهم شود.

رییس دانشگاه زابل ابراز داشت: طبق برآوردها سالانه ۱۵ تا ۲۰ تن زیتون از درختان سیستان به عمل آمده اما متاسفانه مورد برداشت قرار نگرفته و تنها تعداد محدودی جهت تولید ترشی مورد استفاده قرار می گیرد و باقی محصول با ریخته شدن بر زمین به هدر رفته بنابراین به منظور جلوگیری از اتلاف ثمره درختان، طبق برنامه ریزی در سال جاری تمامی محصول برداشت خواهد شد.

بهلولی با بیان اینکه، احداث باغات زیتون در دستور کار دانشگاه است در پایان گفت: درختان زیتون علاوه بر درآمدزایی به عنوان بادشکن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز