کارگاه بزرگ صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۲۳:۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۶۶۱۰۵
کارگاه بزرگ صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت : تا پایان سال‌جاری کارگاه بزرگ صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عبدالرحیم کردی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : جهت پیشبرد اهداف نظام در منطقه آزاد چابهار نیازمند تعامل و همراهی کلیه دستگاههای اجرایی به خصوص نماینده عالی دولت در استان هستیم .

وی ضمن تشکر از  از حمایت های  استاندار ، مدیرعامل وقت سازمان و فرماندار شهرستان چابهار برای تصویب احداث فرودگاه بین المللی چابهار بیان کرد :  منطقه آزاد چابهار تا پایان سال‌جاری شاهد تحولات عظیمی در راستای اشتغال‌زایی و افتتاح صنایع راهبردی خواهد بود.

وی فراهم نبودن زیر ساخت‌ها را اصلی‌ترین عامل عدم موفقیت مناطق آزاد در راستای توسعه پایدار و انجام ماموریت‌های محوله برشمرد و افزود: قبل از ایجاد یک منطقه آزاد باید بسترهای ارتباطی و توسعه‌ایی آن منطقه ایجاد و مهیا شده و بعد منطقه آزاد ایجاد شود.

کردی در مورد یاماندهی خودروها گفت : برای ساماندهی خودروها و تاکسی ها چندین طرح برنامه ریزی شده، که حوزه های خدمات شهری ،شهرسازی و ترافیک در حال بررسی طرحهای مورد نظر هستند. و مقوله عوارض خودروها بزودی اجرایی خواهد شد که برای هر خودرو متفاوت می باشد

وی افزود : سرمایه گذاران دو کشور آذربایجان و کنیا از حاضرین در اجلاس IORA بودندکه اقدام به ثبت شرکت و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار نمودند .

وی بیان داشت : ماموریت اصلی منطقه آزاد چابهار، حمل و نقل و ترانزیت، پتروشیمی، انرژی، بسته‌بندی مواد غذایی، فولاد و صادرات است که خوشبختانه در سه سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه استقرار این زیرساخت‌ها انجام شده است.

کردی با اشاره به  تولید خودروهای صنعتی در چابهار افزود : در زمینه تولیدات خودرو در منطقه آزاد چابهار  برنامه‌ریزی می‌کنیم که به سمت تولید خودروهای صنعتی و خاص که در جاهای دیگر تولید می‌شود برویم و در این زمینه بازار هدف ما ایران نیست.

وی گفت : مهم‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید برای مناطق آزاد کشور بازتعریف ماموریت‌های مناطق آزاد با هدف رشد و توسعه بیش از پیش این مناطق بود.

کردی با اشاره به ظرفیتهای چابهار گفت : چابهار به عنوان پیشانی و ورودی کشور ما به آب‌های آزاد ظرفیتی دارد که از دید هیچ تحلیل‌گری پوشیده نیست و  موقعیت استراتژیک چابهار با وجود بندر شهید بهشتی و طرح توسعه که در این بندر در حال انجام است، شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی گفت : با راه‌اندازی سه شهرک بزرگ و تخصصی صنایع تبدیلی خرما، برنج و شهرک تولید لوازم و تجهیزات پزشکی یک تحول بزرگ در اشتغال پایدار و مولد در راستای فرآوری محصولات و جلوگیری از خام فروشی و هدر رفت محصولات کشاورزی ایجاد خواهد شد.

کردی از راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی خرما در چابهار خبر داد و افزود : در نیمه دوم آذر ماه فاز یک آن آغاز به کار خواهد کرد و در این شهرک از بسته‌بندی خرما تا خوراک دام برنامه‌ریزی شده است و این امر در زندگی و اقتصاد مردم بلوچستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی گفت : ایجاد شهرک تولید لوازم و تجهیزات پزشکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و رایزنی‌های لازم با کارشناسان مربوطه انجام شده است، امیدواریم هر سه شهرک امسال افتتاح شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز