استاندار سیستان و بلوچستان:

اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی مناطق حاشیه‌ای استان

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۲۲:۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۶۸۰۸۳
اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی مناطق حاشیه‌ای استان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی مناطق حاشیه‌ای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی‌ اوسط‌ هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزئیات نشست اخیر خود با رئیس جمهور پرداخت و ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت : انشالله بتوانیم در مسیری  قدم برداریم که در پایان همچون یاران امام حسین (ع) به سعادت دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به دیدار ۸۰ دقیقه ای خود با رییس جمهور افزود: در این دیدار در ۴ بخش مطالب استان را به رییس جمهور ارائه کردم که با استقبال بسیار خوب دکتر روحانی مواجه شد.

وی گفت : در بخش اول فضای استان را برای رییس جمهور شرح دادم  و بسیار صریح راجع به مقامات و وزرا و مسئولینی که برای استان وقت گذاشته اند توضیحاتی ارائه دادم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد : امروز رقابت در استان در خصوص توسعه است و شهرستان های استان به دنبال رقابت در راستای توسعه هستند و این نوع رقابت ارزشمند است .

وی افزود: خوشبختانه دیوار بی اعتمادی فروریخته است و ارتباطات در جامعه روان تر است و نگاه امنیتی صرف در استان حاکم نیست.

وی با اشاره به مطرح کردن موضوع حاشیه نشینی در دیدار با رییس جمهور گفت: امسال رفع معضل حاشیه نشینی شعار سال ما است و خوشبختانه اعتبارات خوبی در بحث حاشیه نشینی اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی مناطق حاشیه‌ای سطح استان در نظر گرفته شده است که برای اولین بار است که به این میزان در خصوص معضل حاشیه نشینی در استان هزینه می‌شود و توجه به حاشیه نشینی در نگاه مدیران استان جا بازکرده است.

وی افزود: در دیدار با رییس جمهور در خصوص مسائلی همچون آب شهری، آب روستایی، طوفان شن، شبکه ریلی، راه های استان و نجات استان با بازگشت به تجارت و بازرگانی که پیشینه قبلی مردم این استان بوده است صحبت شد.

وی در خصوص توسعه شبکه ریلی در استان گفت: در حال حاضر از ۷ کارگاه ۵ کارگاه در حال فعالیت هستند و نباید اینها متوقف شود.

هاشمی در این جلسه با اشاره به رایزنی های انجام شده در خصوص تصویب لایحه مناطق آزاد افزود: برای اینکه این لایحه تصویب شود تلاش ها و دیدارهای فراوانی با افراد مختلف از جمله رییس مجلس انجام شد.

وی با انتقاد از هجمه ای که علیه مناطق آزاد ایجاد شده است افزود: ایجاد مناطق آزاد تجاری می تواند توجه هئیت های تجاری را به این نقاط از کشور ایجاد کند و قطعا ایجاد این مناطق باعث تحول و تمرکز زدایی در کشور خواهد شد.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها افزود : رسانه ها باید در این خصوص فعال باشند و حق مردم را مطالبه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه سال آینده استان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شده است، افزود: هدف ما این است که با برگزاری همایش ها، کنگره ها و برنامه های از این دست نگاه ایرانیان به این منطقه از کشور تغییر کند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای نهادینه کردن اشتغال در استان افزود : به عنوان نمونه فقط در طرح آبیاری تحت فشار ۳۰۰۰ نفر و در بندر چابهار هم  ۳۰۰۰ نفر به صورت ۳ شیفت کار می کنند.

وی تاکید کرد : طرح گازرسانی به زاهدان در بدبیانه ترین حالت خرداد ۹۶ به پایان می رسد و ما امیدواریم که تاپایان سال این اتفاق بیفتد.

هاشمی با اشاره به بهره برداری از ۱۰ هزار هکتار از طرح آبرسانی دشت سیستان و باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان تا پایان سال گفت: در گذشته در استان دو پایانه بیشتر نبود اما اکنون ۴ پایانه مرزی داریم و این نشان از تلاش و برنامه ریزی دولت در استان است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی افزود:  در حال حاضر ۸۶ هزار مترمربع زیربنا پروژه های در دست ساخت این دانشگاه است که ۱۰۰۰ نفر فقط در دانشگاه علوم پزشکی در حال اشتغال هستند.

وی با اشاره به اینکه برسر عهد و پیمانمان با مردم هستیم گفت:  ۱۳۵ پهنه معدنی سیستان و بلوچستان آماده واگذاری به به بخش خصوصی در بخش معدن است.

 استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود ۸۳ هئیت خارجی به استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه در سطح کشور و جهان  نگاه به استان از قرمز به سفید تبدیل شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه به حوزه جوانان در استان افزود: در دیدار با رییس جمهور این موضوع به طور جدی پیگیری شد زیرا با توجه به جوان بودن استان حوزه جوانان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت افزود: طبق اظهارات وزیر محترم بهداشت و درمان  شاخص سلامت در استان به سطح ملی نزدیک شده است.

هاشمی با اشاره به ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان افزود: خوشبختانه در بحث پتروشیمی، فولاد و زمینه های دیگر استان در مسیر توسعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز