امام جمعه زاهدان:

ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه لازم است

۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۳:۲۴:۰۵
کد خبر: ۴۷۱۸۷۳
ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه لازم است
امام جمعه زاهدان گفت : قیام حضرت امام حسین علیه السلام و پیام عاشورا نباید فراموش شود .

به گزارش خبرگزاری برنا ، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در نماز جمعه این هفته با بازخوانی وقایع سال ۶۱ه.ق و قیام امام حسین علیه السلام این قیام را عملیات روانی مفید آن حضرت به منظور رسوا سازی بنی امیه دانست و اظهار داشت: حضرت امام حسین علیه السلام با حرکت از مدینه به مکه به همگان اثبات کردند که هیچ جای امنی برای اهل بیت رسول الله باقی نمانده و حتی حرمین امن الهی نیز به جهت حاکمیت فاسد بنی امیه ناامن گردیده است.

خطیب جمعه زاهدان با اشاره به مهندسی دقیق ابا عبدالله الحسین(ع) برعلیه بنی امیه ابراز داشت: حضرت امام حسین علیه السلام  یک عملیات دقیق روانی را بر علیه حکومت فاسد اموی شروع کرد و فرزند بزگوارشان با مدیریت دوران اسارت در کوفه و شام آن عملیات روانی را به نحو احسنت تکمیل کردند.
وی افزود: رسالت امام حسین علیه السلام با اهدایی خون پاکشان به بهترین وجه محقق شد و امام سجاد علیه السلام نیز این وظیفه را به بهترین روش ادامه دادند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری یادواره "شهدای وحدت" سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا امر پسندیده‌ای است که سبب نشر و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.
آیت الله سلیمانی ضمن اشاره به برخی مفاسد و جرائم در سطح کشور افزود: متاسفانه در کشور شاهد برخی قصورات و مفاسد هستیم که حاکی از حسینی و سجادی نبودن روحیه برخی عناصر تاثیر گذار و مسئولین دانست.
امام جمعه زاهدان گریزی هم به مسائل هسته ای زد و گفت: ما که داعیه حسینی بودن را داریم نباید در ماجرای انرژی هسته ای و مباحث برجام به نوعی عمل کنیم که منتی از ناحیه استکبار بر سرمان باشد.
خطیب جمعه زاهدان افزود: ما می‌بایست از سر قدرت و عزت با دنیایی استکبار برخورد نماییم زیرا این همان عمل به آرمان های حسینی و معنویات رهبری معظم انقلاب است.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ اقتدار در برخورد با کشورهای طرف مذاکره ایران در ماجرای برجام تاکید کرد: ما باید با کشورهای مستکبر با عزت، مصلحت، حکمت و قدرت برخورد کنیم و نباید اجازه دهیم کشورهای غربی با منت با جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط رهبری معظم به سرانجام سه قوه اظهار داشت: همواره انتخابات در ایران اسلامی از سلامت برخوردار بوده است لکن این ابلاغیه به منظور بالابردن سطح سلامت و با هدف انتخاب دقیق تر اصلح صورت پذیرفت.

آیت الله سلیمانی افزود: مفاد این ابلاغیه نشان از دغدغه مندی رهبری در خصوص انتخابات دارد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز