راه‎اندازی مراکز مشاوره سلامت روان در محلات حاشیه شهر زاهدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۵:۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۰۵۵
راه‎اندازی مراکز مشاوره سلامت روان در محلات حاشیه شهر زاهدان
معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین‌بار روانشناسان بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به راه‌اندازی مراکز مشاوره سلامت روان در حاشیه شهر زاهدان اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ مهدی زنگنه اظهار داشت: در اقدامی نمادین و به مناسبت هفته سلامت روان، کارشناسان سلامت روان مراکز جامع سلامت اقدام به راه‌اندازی 6 ایستگاه مشاوره سلامت به صورت سیار و ثابت در حاشیه شهر زاهدان کردند و به صورت چهره‌ به چهره با مردم وارد صحبت شدند و مشکلات روانشناختی آنان را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: این حرکت زیبا برای نخستین‌بار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفت و با توجه به استقبال مردم حاشیه شهر زاهدان، این کار مهم در آینده با برنامه‌های جدید پیگیری خواهد شد.

زنگنه ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فرزندپروری، افسردگی و اضطراب، مشکلات رفتاری و پیشگیری از رفتارهای پر خطر و اعتیاد از موارد مهمی بود که به مردم آموزش داده شد و حدود 30 هزار نفر از ساکنین حاشیه شهر زاهدان زیر پوشش برنامه مشاوره سلامت روان قرار گرفتند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از اهداف هفته سلامت روان، پرداختن به برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی در حیطه مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و پیشگیری از برخی آسیب‌ها است.

وی گفت: سلامت روان نقش حیاتی در سلامت عمومی افراد جامعه دارد و فلسفه اجرایی برنامه‌های سلامت روان ارتقای سطح سواد سلامت روان عموم جامعه است.

 

نظر شما