برگزاری ۱۱ دوره تخصصی امدادونجات در جمعیت هلال احمر استان

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۳:۰۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۴۲۹
برگزاری ۱۱ دوره تخصصی امدادونجات در جمعیت هلال احمر استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 11 دوره تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رسول راشکی  اظهار کرد: در راستای تحقق شعار «هر خانواده ایرانی یک امدادگر» با توجه به لزوم آمادگی امدادگران برای مواجه صحیح با حوادث طبیعی و سوانح و آثار مثبتی که این آمادگی می‌تواند در کاهش تلفات داشته باشد آموزش 11 دوره تخصصی در سطح استان در حال اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این دوره‌ها با هدف بالابردن سطح دانش و مهارت امدادگران جمعیت استان برگزار می‌شود، که 330 نفر امدادگر که قبلا دوره‌های مقدماتی و پایه امداد و نجات را گذرانده‌اند شرکت می‌کنند.

وی ادامه ادامه داد: بروز رسانی دانش فنی امدادگران و ارتقاء سطح معلومات و زمینه سازی برای ارتقاء کیفی خدمات امدادی از اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

راشکی بیان کرد: همچنین دوره‌های فوق به منظور تربیت نیروی متخصص در رشته‌های امداد و نجات ساحلی، جاده‌ای، آوار و دوره‌های پیش بیمارستانی و حمایت روانی برگزار می‌شود و امدادگران را با آخرین تکنیک‌ها و روش‌های امدادونجات آشنا می‌سازد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: این دوره‌ها در شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر، نیکشهر، سراوان و چابهار با استفاده از بهترین اساتید با تجربه از حوزه امداد و نجات استان به منظور افزایش سطح مهارت امدادگران برگزار می‌شود.

 

نظر شما