۵۰۰ هزار تن گندم هند از طریق چابهار به افغانستان می‌رود

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۸:۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۶۲۴۹
۵۰۰ هزار تن گندم هند از طریق چابهار به افغانستان می‌رود
معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار گفت: بر اساس توافقنامه سه جانبه هند، افغانستان و ایران، دولت هند تا یک ماه آینده ۵۰۰ هزار تن گندم را از طریق بندر و منطقه آزاد چابهار – مرز میلک به افغانستان ترانزیت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسن محمدی معین اظهار داشت :   از این ۵۰۰ هزار تن گندم ۲۰۰ هزار تن اهدایی دولت هند به مردم افغانستان است.

وی بیان کرد: انتقال کالاهای افغانستان از طریق بندر چابهار و میلک و ترانزیت کالا از افغانستان به کشورهای دنیا می تواند چندین هزار شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه انتقال ۵۰۰ هزار تن گندم توسط حدود ۲ هزار و ۵۰۰ لاری ۲۰ تنی و حدود پنج هزار لاری ۱۰ تنی امکان پذیر است خاطرنشان کرد: تردد این تعداد لاری و تداوم این حرکت در محور چابهار – میلک موجب اشتغال و توسعه می شود.

محور ترانزیتی چابهار – میلک از جنوب سیستان و بلوچستان تا شمال امتداد دارد و میلک در ولسوالی هیرمند و در همسایگی افغانستان واقع شده است.

بندر و منطقه آزاد چابهار در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز ولایت سیستان و بلوچستان ایران و در ساحل دریای عمان واقع شده و فاصله زاهدان تا میلک ۲۴۰ کیلومتر است.

 

نظر شما